Wrocław przetestuje autobusy wodorowe. Gdzie i kiedy będą jeździć?

MPK Wrocław szuka nowych i bardziej ekologicznych rozwiązań z myślą o pojazdach floty transportu komunikacji miejskiej. Na ulice stolicy Dolnego Śląska wkrótce wyjadą autobusy wodorowe. Wśród nich znajdzie się pojazd marki NesoBus, który ma wozić pasażerów po Wrocławiu latem tego roku.

Duże miasta podjęły walkę z problemem zanieczyszczenia powietrza i w tym celu szukają m.in. nowych oraz bardziej ekologicznych pojazdów dla środków transportu publicznego. Wśród nich jest Wrocław, na którego ulice wkrótce wyjadą autobusy wodorowe dostarczone przez trzy marki.

MPK we Wrocławiu przetestuje trzy autobusy wodorowe

Wrocławskie MPK zdecydowało się przetestować trzy autobusy wodorowe. Są to pojazdy, które zostaną dostarczone przez marki Solaris, Mercedes i NesoBus. Dwie pierwsze z wymienionych obsługują już pasażerów ze stolicy Dolnego Śląska.

Reklama

MPK we Wrocławiu dysponuje 57 autobusami Solarisa z silnikami Diesla. W przypadku Mercedesa jest to blisko 300 pojazdów — 269 spalinowych oraz 13 z silnikami elektrycznymi. Natomiast NesoBus to stosunkowo młody projekt z dużymi ambicjami.

Autobus wodorowy NesoBus wyjedzie na ulice Wrocławia latem

NesoBus to projekt Grupy Polsat Plus i ZE PAK, która ma już na koncie sukcesy. Pojazd został opracowany przez PCE Polski Autobus Wodorowy i wyjedzie na ulice Wrocławia latem — pomiędzy lipcem a wrześniem 2024 r. Nieco wcześniej mają kursować autobusy marek Solaris (w czerwcu) oraz Mercedes (w lipcu).

Grupa należąca do Zygmunta Solorza inwestuje w rozwój technologii zielonej energii i wśród nich jest m.in. transport oparty na wodorze. Firma zajmuje się także budowaniem stacji tankowania oraz instalacji do wytwarzania wodoru. 

Stacja tankowania wodoru Neso we Wrocławiu powstaje przy ul. Obornickiej. Sam autobus NesoBus jeździł po mieście już wcześniej, bo przez kilka dni w 2022 r. Pojazd jest w stanie na jednym tankowaniu pokonać dystans do 450 km, a to oznacza, że może być użytkowany przez dwa dni. Uzupełnienie wodoru trwa tylko 15 minut.

Autobus wodorowy NesoBus ma 12 m długości i jest w stanie pomieścić 93 pasażerów (ma 37 miejsc siedzących). Produkcja ma odbywać się w Świdniku, skąd docelowo każdego roku linie produkcyjne będzie mogło opuszczać nawet ponad 100 pojazdów.

Polecamy na Antyweb: Które światłowody teraz wybrać, żeby nie przepłacić na koniec umowy

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: autobusy | wodór | Wrocław | MPK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy