Tak będziemy robić zakupy w wirtualnym świecie Metaverse

Od chwili zaprezentowania przez Marka Zuckerberga wirtualnego świata Metaverse, wszyscy zastanawiają się, jak będzie wyglądać w nim życie. Teraz możemy zobaczyć, wykonywane w nim codzienne czynności. Czy to jest prawdziwa przyszłość świata czy gigantyczna porażka?

Od chwili zaprezentowania przez Marka Zuckerberga wirtualnego świata Metaverse, wszyscy zastanawiają się, jak będzie wyglądać w nim życie. Teraz możemy zobaczyć, wykonywane w nim codzienne czynności. Czy to jest prawdziwa przyszłość świata czy gigantyczna porażka?
Tak będą wyglądały zakupy w świecie wirtualnym Metaverse /Carl Quintanilla /Twitter

Wygląd Metaverse wciąż nie jest klarowny. Chociaż tworzona jest wspólna baza, to jednak sam Facebook/Meta i inne koncerny mają swoje unikalne koncepcje i ciągną z nimi w swoje strony. Na pewno wszyscy będą oferowali awatary, które będą nas reprezentowały w wirtualnym świecie Metaverse.

Do tego dojdą ubrania, dodatki itp., które mają nas wyróżniać w tłumie. Mają być one do kupienia w większości marek odzieżowych w formie tzw. niewymienialnych tokenów blockchain, czyli NFT. Co tu dużo mówić, większa część naszego życia ma zmienić się w formę cyfrową i trafić do Metaverse. Każdego dnia będziemy żyli na granicy świata wirtualnego i rzeczywistego.

Reklama

Gdy obecnie chcemy zrobić zakupy, to po prostu wychodzimy z domu i idziemy do sklepu. Możemy też zakupić potrzebne nam produkty np. w sklepie internetowym. Tymczasem w świecie Metaverse będzie to odbywało się na granicy fikcji i realizmu. Carl Quintanilla, dziennikarz CNBC pokazał takie zakupy na swoim profilu na Twitterze.

Metaverse to przyszłość czy porażka?

Na animacji VR możemy zobaczyć koszyk, listę zakupów, półki sklepowe i wirtualną asystentkę, która doradza nam w zakupach. Produkty wybieramy za pomocą wirtualnej dłoni, przy okazji dowiadujemy się o nich ciekawych rzeczy, a później zwyczajnie wkładamy do koszyka. Na końcu płacimy za produkty i wychodzimy ze sklepu. Wirtualne zakupy zmienią się w prawdziwe i o wybranej godzinie zostaną nam dostarczone do domu.

Cały proces zakupów wygląda niczym żywcem przeniesiony z gry The Sims. Możemy w tym przypadku liczyć na większą dozę immersji. Animacja natychmiast spotkała się z negatywnymi ocenami, w których dominowało słowo porażka. Czy Metaverse nie ma przyszłości?

Trudno powiedzieć. Na pewno w takiej wersji raczej się nie przyjmie, ale w przyszłości może się to zmienić na lepsze. W końcu ta technologia ma rozwinąć skrzydła za ponad 10 lat, gdy na rynek wejdzie nowe pokolenie, które nie wyobrażać będzie sobie życia poza światem wirtualnym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: technologia | Facebook | VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy