EKUZ wreszcie w wersji elektronicznej. Spora nowość na sezon letni

EKUZ doczekał się wersji elektronicznej, która trafia do aplikacji mojeIKP. Platforma otrzymuje dwie nowości powiązane z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego. Wśród nich jest możliwość wygenerowania elektronicznego certyfikatu, który przyda się w momencie, gdy właściciel zapomni o karcie.

Cyfrowe dokumenty w Polsce stają się coraz powszechniejsze, co stało się możliwe głównie za sprawą platformy mObywatel. Dowodzi tego ogromne zainteresowanie e-dowodem osobistym. Teraz rząd wprowadza kolejne nowości, które dotyczą Internetowego Konta Pacjenta oraz EKUZ.

EKUZ w wersji elektronicznej trafia do aplikacji mojeIKP

Aplikacja mojeIKP (Internetowe Konto Pacjenta) otrzymała dwie nowe opcje powiązane z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego. Co to za nowości? Wprowadzenie funkcji podsumowała minister zdrowia, Izabela Leszczyna.

Reklama

Aplikacja mojeIKP ma nową opcję, która pozwala na złożenie wniosku o EKUZ bez wychodzenia z domu. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik może wystąpić o wydanie karty w bardzo prosty sposób. Następnie można monitorować etap realizacji zlecenia. Na koniec warto wspomnieć o sposobności podejrzenia ważności Twojego EKUZ.

Cyfrowy certyfikat zamiast Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego

Znacznie ciekawsza jest druga z nowości. To możliwość wygenerowania cyfrowego certyfikatu, który zastępuje tradycyjną Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Takie rozwiązanie przyda się w momencie, gdy właściciel zapomni o zwykłej karcie. Opcja również jest dostępna z poziomu aplikacji mojeIKP.

Do czego służy EKUZ?

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego to specjalny dokument, który potwierdza prawo pacjenta do otrzymywania świadczeń medycznych. Dzięki EKUZ można liczyć na leczenie niezbędne oraz nieplanowane poprzez system opieki zdrowotnej danego państwa i jest ono realizowane w ten sam sposób, co dla pacjentów tego kraju.

EKUZ jest wydawana bezpłatnie. Zazwyczaj na trzy lata i dotyczy to osób zatrudnionych lub prowadzących własną działalność gospodarczą. Wyjątkiem są seniorzy i w ich przypadku termin ważności wynosi 20 lat. Natomiast w przypadku dzieci karta jest wydawana do ukończenia 18. roku życia. Warto dodać, że lokalne oddziały NFZ umożliwiają także uzyskanie tymczasowych certyfikatów. Opcja będzie przydatna na przykład w wyniku kradzieży lub zgubienia karty za granicą.

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | aplikacje mobilne | IKP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy