Ruch danych na tabletach rośnie 10 razy szybciej niż na smartfonach

Z raportu Adobe Digital Index wynika, że na początku 2013 r. tablety będą generować większy ruch na stronach internetowych niż smartfony, a dla użytkowników przeglądanie stron na tabletach jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerach PC.

Tablety stały się kanałem o całkiem innym charakterze niż smartfony. Podczas gdy aplikacje mobilne okazały się ważnym i wartościowym komponentem strategii mobilnej, firmy powinny inwestować w optymalizację mobilnych stron WWW z myślą o coraz większej i coraz bardziej wpływowej* grupie użytkowników tabletów. Oto najważniejsze wnioski z raportu:

- Udział tabletów w łącznej liczbie odwiedzin stron WWW rósł ok. 10 razy szybciej niż analogiczny wskaźnik dla smartfonów w ciągu dwóch lat po ich wprowadzeniu na rynek, a w ubiegłym roku zwiększył się o 300 proc.. Ten szybki wzrost wynika zarówno z rosnącej sprzedaży tabletów, jak też nieproporcjonalnie większej liczby odwiedzin stron WWW przypadającej na tablet niż na smartfon.

- Na początku 2013 r. udział tabletów w ruchu na stronach WWW przekroczy udział smartfonów, a w 2014 r. osiągnie 10 proc. łącznego ruchu na stronach WWW.

Reklama

Użytkownicy uważają, że przeglądanie stron internetowych na tablecie jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerze PC. Mimo to komputerów PC używają w tym celu trzy razy częściej niż tabletów.

- Podczas gdy firmy poszerzają swoje strategie cyfrowe o elementy mobilne, tablety są urządzeniami coraz częściej wybieranymi przez klientów - powiedział Brad Rencher, wiceprezes i dyrektor generalny działu Digital Marketing Business firmy Adobe. - Dyrektorzy ds. marketingu cyfrowego najpierw optymalizują swoje treści cyfrowe i inicjatywy marketingowe pod kątem technologii mobilnych, ze szczególnym uwzględnieniem tabletów, ponieważ takie są oczekiwania klientów - dodał.

W najnowszym raporcie Adobe Digital Index wykorzystano i poszerzono informacje opublikowane w jego poprzedniej edycji, która ukazała się w styczniu bieżącego roku, dotyczące wartości użytkowników tabletów dla firm handlu detalicznego. Okazało się, że w 2011 r. użytkownicy tabletów wydawali więcej na zakupy w internecie niż klienci korzystający z innych urządzeń. W ramach badań przeanalizowano 23 miliardy odwiedzin na stronach WWW 325 firm z Ameryki Północnej, Europy Zachodniej (Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii) oraz Azji (Chin, Indii, Korei Południowej, Nowej Zelandii. Singapuru, Tajwanu i Tajlandii).

Źródło informacji

Komputer w Firmie
Dowiedz się więcej na temat: tablet | Tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy