Nie ma rynku tabletów, jest rynek iPada

Nikogo już nie dziwi, że wraz ze bardzo dużym wzrostem popularności tzw. „tabletów z dyskontu”oraz mocnej ofensywy Nexusa 7 i Kindle Fire, udział iPada w rynku tabletów maleje z miesiąca na miesiąc. Jednak statystki potwierdzają również, że ruch sieciowy niezmiennie jest zdominowany przez tablet Apple.

Niedawno szczegółowe dane na ten temat ujawniła firma Chitika, która wzięła pod lupę tablety przewijające się przez ich usługę reklamową (Chitika Ad Network) w Stanach i Kanadzie. Dane były zbierane od 15 do 21 maja, a w raporcie brane pod uwagę są również statystki z poprzednich miesięcy.

Wynika z niego, że iPad w maju był odpowiedzialny za 82,4 proc. ruchu sieciowego wśród tabletu, co jest wzrostem na przestrzeni trzech miesięcy (marzec - maj) o pół proc. Drugi w kolejności jest Amazon Kindle Fire HD, który zgarnia dla siebie 6,5 proc. Na ostatnim miejscu podium znajduje się Samsung - ale jako rodzina, nie konkretny model. Wszystkie tablety tego producenta odpowiadają za tylko 4,7 proc. ruchu sieciowego Ameryki Północnej. Google Nexus uplasował się na czwartym miejscu z wynikiem 1,7 proc.

Reklama

Zestawienie pozwala na wyciągnięcie paru wniosków.

- Pomimo zmasowanej ofensywy tanich tabletów z Androidem, rynek tabletów (a w szczególności ten w Ameryce Północnej) to tak naprawdę rynek wciąż iPada. Urządzeniom Apple pomimo malejącej sprzedaży udaje się konsekwentnie, choć powolutku, powiększać swoją przewagę w ruchu sieciowym. Firmie z Cupertino udało się więc stworzyć ultramobilny komputer, wielkości książki, który będzie urządzeniem w pełni sieciowym. Wizja Steve’a Jobsa urzeczywistniła się po jego śmierci.

- Kindle Fire jest co prawda tabletem opartym o Androida, jednak bardziej opiera się o ekosystem Amazona - i tylko silna pozycja tego giganta na rynku amerykańskim pozwoliła tym urządzeniom na tak dobry wynik.

- Polityka walca w przypadku użycia tabletów sprawdza się na tyle dobrze, że Samsungowi udało się wywalczyć prawie 5 proc. Biorąc pod uwagę resztę stawki, to prawdziwy sukces.

- Nexusom czkawką odbija się decyzja, by pierwsza seria urządzenia sprzedawana przez parę miesięcy, posiadała tylko moduł WiFi.

- Microsoft na rynku tabletów nie istnieje. Jego udział (0,4 proc.) w ruchu sieciowym jest równy urządzeniom BlackBerry Playbook i ponad dwa razy mniejszy niż Barnes & Noble Nook.

Jak widać na załączonych obrazkach pomimo słabnącej pozycji iPada na rynku, tablety z Cupertino wciąż robią to co do nich należy i sądząc po statystykach - świetnie służą swoim użytkownikom. A Tim Cook nadal nie znajdzie odpowiedzi na pytanie, które zadał na zeszłorocznej prezentacji - “Co robią pozostałe tablety?"

Michał Mynarski

komorkomania.pl


Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | Apple | tablet | Google Nexus | Kindle
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy