Dlaczego Apple sprzeda w tym roku tylko 8 milionów iPadów mini?

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać tylko 8 mln iPadów mini, czyli znacznie mniej niż zakładano. Powodem bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów.

W pierwszy weekend po premierze iPada mini gigantowi z Cupertino udało się sprzedać 3 mln egzemplarzy tego urządzenia. Brak szczegółowych danych o wynikach sprzedaży tych pierwszych mógł świadczyć o tym, że nie było czym się chwalić. Z czasem jednak zainteresowanie rynku wzrosło.

Rosnący popyt na mniejsze iPady sprawił, że Apple złożył zamówienie na 10 mln urządzeń, a z czasem liczba urosła do 12. Dziś jednak okazuje się, że koncern rozprowadził jedynie 2/3 planowanej liczby tabletów. Winę za to ponosi dostawca paneli dotykowych, który nie nadążył z ich produkcją. Sytuacja ma się ustabilizować dopiero w pierwszym kwartale 2013 roku, kiedy to Apple planuje sprzedać 13 mln iPadów mini.

Reklama

Jak na ironię, gigant z Cupertino został dotknięty przez problem, który przewidział, i któremu próbował zapobiec. Kilka tygodni temu Apple planował dywersyfikację dostaw czipów pamięci. Zwiększenie łańcucha dostawców komponentów miało zapobiec ewentualnym przerwom w dostawach na wypadek nienadążania z produkcją przez jednego producenta.

Ryzyko związane z uzależnieniem się od jednego dostawcy jest zatem firmie Tima Cooka znane, a mimo to nie udało się zaspokoić popytu na iPada mini. Niestety stało się to akurat w okresie przedświątecznym, kiedy to elektroniczne gadżety są bardzo pożądanymi prezentami.

To wszystko oczywiście nie zmienia faktu, że 8 mln sprzedanych tabletów w jednym kwartale to w dalszym ciągu bardzo dobry wynik, o którym większość konkurentów może tylko pomarzyć. Dość wspomnieć, że jeszcze nie tak dawno firmie LG w trzecim kwartale udało się sprzedać 7 milionów wszystkich swoich smartfonów łącznie.

Miron Niurski

komorkomania.pl

Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | Apple | tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy