Unia otwiera rynek aplikacji bankowych – wielka szansa dla polskich firm IT

Firmy IT z całej Unii Europejskiej będą mogły skutecznie ze sobą konkurować tworząc aplikacje bankowe w ramach jednolitego, spójnego systemu i sprzedawać je za pomocą wspólnej, działającej w chmurze platformy

Celem projektu Open Payment Ecosystem (OPE)  jest umożliwienie tworzenia aplikacji bankowych działających w ramach jednolitego standardu, co znacząco usprawni ich implementację i obsługę przez banki. Rozwiązania przygotowywane przez europejską społeczność programistów będą dystrybuowane przy pomocy wspólnej, działającej w chmurze, platformy - Payments Application Store, dotychczas z powodzeniem rozwijanej przez firmę Ixaris Systems Ltd.

OPE to dwuletni projekt wspierany przez europejski program Horyzont 2020 w ramach inicjatywy badawczej Innowacyjne koncepcje IT. Horyzont 2020 ma na celu zapewnienie konkurencyjności Europy na świecie poprzez aktywne wspieranie badań i innowacji. Jeden system - pełen cykl życia usług płatniczych

Reklama

OPE będzie składać się z sześciu elementów obejmujących pełen cykl życia usług płatniczych od rozwoju aplikacji do dystrybucji usług. Są to:
1.    środowisko programistów specjalizujące się w tworzeniu i testowaniu aplikacji, 
2.    ogólnodostępna platforma aplikacji (Payments Application Store),
3.    bezpieczne środowisko wykonawcze, uniemożliwiające twórcom aplikacji dostęp do danych klientów przy zachowaniu pełnej funkcjonalności,
4.    system nadzorujący zgodność całego cyklu życia aplikacji, 
5.    kanały dodawania dodatkowych funkcjonalności dla dostawców usług płatniczych,
6.    kompleksowy magazyn danych umożliwiający wszystkim uczestnikom systemu dostęp do wiedzy z branży. 
System dla całej Europy 
Polski sektor finansowy już od kilku lat intensywnie inwestuje w nowoczesne rozwiązania i technologie w dziedzinie płatności. Jednakże, wprowadzanie aplikacji płatniczych dla biznesu wymaga całkiem nowego podejścia.

Polskie banki, które chciałyby oferować swoje usługi korporacjom na szeroką skalę muszą inwestować w dużo szerszy zestaw technologii niż w przypadku aplikacji dla klientów indywidualnych. Mowa tutaj o konieczności wprowadzenia m.in. szeregu systemów wsparcia operacyjnego, funkcji tworzenia i zarządzania kontami użytkowników platformy, tworzenia aplikacji adaptowalnych do potrzeb organizacji, a także interfejsów użytkownika dopasowanych do potrzeb konkretnych przedsiębiorstw i rynków, na jakich działają. Do tej pory na rynku nie funkcjonował  jednolity ekosystem dla płatności. Systemy bankowości korporacyjnej musiały być budowane z luźno związanych ze sobą podsystemów wymagających kosztownej i czasochłonnej integracji. W związku z tym, niewiele polskich banków decydowało się na ich wprowadzanie. Stworzenie otwartego ekosystemu płatności znacząco przyczyni się do obniżenia kosztów po stronie sektora bankowego, czyniąc rozwiązania IT dla bankowości korporacyjnej dostępnymi jak nigdy dotąd.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: bankowość internetowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy