Disney+ jak Netflix. Ogłasza koniec współdzielenia kont

Disney+ zrobi to, co jakiś czas temu zapoczątkował Netflix. Mowa o współdzieleniu kont i udostępnianiu własnych loginów oraz haseł do usługi innym osobom. Platforma bierze się za takich użytkowników i Disney+ wkrótce po prostu uniemożliwi takie działania. Zmiany zapowiedziano już kilka miesięcy temu.

  • Nadeszła zła wiadomość dla subskrybentów serwisu. Disney Plus będzie walczył z dzieleniem kont.
  • Zmiany w obrębie dzielenia kont przychodzą niedługo po tym, jak platforma podniosła ceny za abonament, również w Polsce.
  • Niewykluczone, że wprowadzone będzie rozwiązanie przetestowane już przez Netflixa, czyli możliwość dzielenia konta za dodatkową opłatą, jednak na ten moment nie ma jeszcze informacji na ten temat.

Netflix był pierwszą usługą streamingową, która zrobiła porządek z użytkownikami współdzielącymi własne konta z innymi osobami. Teraz w ślady konkurenta idzie również Disney+, który to zapowiedział własne plany związane z rozwiązaniem tego problemu już latem 2023 r.

Reklama

Disney+ jak Netflix. Uniemożliwi współdzielenie konta

Bob Iger, CEO Disneya zapowiedział już w sierpniu, że jego firma planuje na przestrzeni 2024 r. zrobić porządek z użytkownikami udostępniającymi własne loginy oraz hasła do platformy innym osobom. Teraz plany te wcielane są w życie, choć zmiany nie zostaną wprowadzone z dnia na dzień.

W środę Hulu rozesłało do klientów wiadomość e-mail, w której znalazły się informacje o "ograniczeniu w udostępnianiu kont poza domem". Taka zmiana ma zostać wprowadzona w życie wraz z 14 marca. Podobne umowy z użytkownikami (które ostatnio zaktualizowano 25 stycznia) dotyczą również platform Disney+ oraz ESPN+.

Disney twierdzi, że zakazanie dzielenia kont jest konieczne

Kilka miesięcy temu Bob Iger w trakcie rozmowy z inwestorami przekazał, że takie działania są konieczne pod względem uzyskania lepszych wyników. Dodał, że dla firmy jest to jeden z priorytetów na 2024 r. Więcej szczegółów być może poznamy 7 lutego, kiedy to platforma ogłosi wyniki za poprzedni kwartał. Na razie zmiana dotyczy Stanów Zjednoczonych, ale z pewnością z czasem odczujemy ją również w Polsce.

Warto dodać, że Netflix świetnie poradził sobie z problemem i wbrew pozorom (i deklaracjom ze strony zawiedzionych osób) wprowadzone zmiany pozwoliły usłudze pozyskać nowych użytkowników. Zeszły rok został zamknięty z wynikiem na poziomie ponad 247 mln subskrybentów na terenie 190 krajów. Pomocny w uzyskaniu tego sukcesu był tańszy plan z reklamami.

Warto dodać, że Disney+ podniósł niedawno ceny. W Polsce od grudnia za miesięczny plan trzeba zapłacić ponad 30 proc. więcej niż wcześniej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Disney | Disney+ | współdzielenie konta | Netflix
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy