Walka operatorów komórkowych

Statystycznie każdy Polak posiada telefon komórkowy, co powoduje, że operatorom coraz trudniej pozyskać nowych klientów. Jednym ze sposobów jest "wyrwanie" ich konkurencji. Mocno pod tym względem gra Play, co nie podoba się dużym graczom.

Komórkowa sieć Play coraz mocniej podszczypuje swoich dużych konkurentów (Plusa , Erę i Orange ). Kilka dni temu operator powrócił z reklamową kampanią porównawczą, w której na wybranych przykładach pokazuje wyższość Play Fresh nad ofertami konkurentów. Poprzednia edycja tej promocji budziła kontrowersje wśród dużych operatorów, którzy twierdzili, że Play w reklamach nie pokazuje całej prawdy. Wcześniej kontrowersje budziła inna kampania z hasłem typu: "Z Play do Orange taniej niż z Orange do Orange".

Jednak także duzi gracze nie dają za wygraną. Sieć Heyah jako pierwsza w swojej reklamie postanowiła wskazać, że w jej ofercie ceny połączeń do wszystkich są tańsze, "a do Play drożej". Tym samym operator zwrócił uwagę na fakt, że z powodu wyższych stawek MTR klienci większości sieci dzwoniący na numery Play płacą drożej (ponad 70 groszy za minutę).

Reklama

Najgłośniejszy konflikt panuje na linii Play-Plus. Przy okazji zmiany regulaminu w Plusie sieć Play postanowiła powalczyć o klientów, którzy korzystając z okazji będą uciekać z Plusa bez ponoszenia kar. Według nieoficjalnych informacji "Dziennika", operator mógł stracić nawet 120 tys. klientów.

Z kolei kilka dni temu Play oskarżył Plusa o utrudnienia w przenoszeniu numerów. Plus broniąc się wydał oświadczenie, w którym napisano, że Play wprowadza klientów w błąd. Cała sprawa skończy się w sądzie. Jak podaje "Dziennik", Polkomtel zapowiada, że z siecią Play spotka się w sądzie. Operator zapowiada procesy o złamanie zasad wolnej konkurencji, kłamliwe reklamy i zniesławienie.

Na razie agresywna kampania sieci Play mimo sprzeciwu dużych graczy przynosi pozytywne efekty. Po pierwsze dzięki Play Fresh pozostali operatorzy zostali zmuszeni do obniżenia cen połączeń w segmencie pre-paid (do 29 groszy). Po drugie Play zapewnia, że zbliża się do zakładanego na ten rok celu - zdobycia 3 mln użytkowników. - My po prostu walczymy o klienta - przyznaje rzecznik Play.

Eksperci wypowiadający się dla "Dziennika" nie mają złudzeń, nadchodzi koniec spokoju na polskim rynku telekomunikacyjnym. Ostrych kampanii telewizyjnych będziemy mieli coraz więcej, bo nowych klientów na rynku można zdobyć jedynie odbierając ich innym operatorom. To oznacza dobry czas dla konsumentów, bo operatorzy powinni zadbać także o dobre oferty lojalnościowe, by ich dotychczasowi klienci nie myśleli o zmianie operatora.

Warto jednak pamiętać, że nie zawsze atrakcyjna oferta w reklamie jest równie korzystna na papierze. Ich atrakcyjność zależy od profilu naszego dzwonienia. Przed wyborem operatora warto przeanalizować sposób naszego korzystania z telefonu komórkowego, by dobrać odpowiednią dla siebie ofertę. Duzi gracze dobrze wiedzą, że Polacy najczęściej korzystają z tanich połączeń (np. z rodziną) wewnątrz sieci dlatego coraz częściej wprowadzają nowe oferty w tym zakresie. Z kolei Play stawia na swobodę tańszych połączeń i SMS ze wszystkimi (korzystne, gdy wykonujmy wiele połączeń do różnych sieci).

Media2
Dowiedz się więcej na temat: operator | Orange
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy