Reklama

Polacy nie przenoszą się do innych sieci

Polacy niechętnie przenoszą się do innych sieci wraz z numerem telefonu. Tymczasem nie jest to większy problem.

Prawie dwuletniego opóźnienia we wprowadzeniu nowej usługi Polska omal nie przypłaciła sprawą karną przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości. Tymczasem okazuje się, że z nowej możliwości, która rzekomo miała ożywić polski rynek telefonii komórkowej, skorzystała zaledwie garstka klientów.

Reklama

Kilka lat temu Polacy raczej niechętnie korzystali z możliwość zmiany sieci komórkowej. Zwłaszcza ci, którzy płacili abonamenty. Dlaczego? Powodów było wiele. Jako jeden z najważniejszych eksperci wymieniali konieczność zmiany numeru podczas takiej operacji. Bo wiązało się to z utratą części kontaktów. Gdyby jednak móc zmienić operatora, ale nie numer, sytuacja mogłaby się odwrócić - przewidywali.

W unii stracili cierpliwość

Niestety, przedstawiciele sieci komórkowych wychodzili chyba z tego samego założenia i nie pośpieszyli się z wprowadzaniem usługi, która mogła pozbawić ich części klientów. Nie przejmowali się nawet przepisami, które nakazywały Polsce wymóc na operatorach taką możliwość wraz z przystąpieniem naszego kraju do Unii Europejskiej. Zawsze bowiem na drodze do wprowadzenia tej możliwości stał jakiś problem. W 2004 roku - to że polskie prawo przewidywało jedynie taką możliwość dla abonentów sieci stacjonarnych. Potem - brak koncepcji jak rozwiązać to technicznie, a gdy znalazła się już ona - przedłużające się testy. I tak pod koniec 2005 roku urzędnicy Komisji Europejskiej stracili cierpliwość. Oświadczyli, że zastanawiają się nad skierowaniem sprawy przeciwko Polsce. Na szczęście,rozeszło się po kościach, bo 16 stycznia ubiegłego roku pierwsi klienci mogli już to zrobić.

Chętnych tylko garstka

Determinacji UKE w boju o przenoszenie numerów mógłby pozazdrościć niejeden państwowy urząd. Niestety, walka z operatorami po roku działania usługi okazała się przysłowiową burzą w szklance wody. Bo skorzystała z niej zaledwie garstka klientów. Na 35 milionów polskich użytkowników, w zeszłym roku dotychczasowych operatorów komórkowych postanowiło opuścić wraz z numerem telefonu zaledwie około 30 tysięcy.

Dowiedz się więcej na temat: problem | plus | Orange

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje