Nokia dla wielbicieli muzyki

Nokia w warszawskim klubie Extravaganza zaprezentowała dwa telefony - Nokia 5700 XpressMusic i Nokia N76 - oba skierowane są do fanów multimediów.

Producenci telefonów bardzo rzadko decydują się na wystartowanie z kampanią reklamową jakiegoś nowego telefonu. Zazwyczaj oglądamy spoty przygotowane przez któregoś z operatorów, przy okazji podziwiając telefony. Nic dziwnego, Polacy nie mają zwyczaju kupować nowych komórek - woląc skorzystać z ofert sieci i subsydiowanych aparatów. Są jednak wyjątki.

Jednym z nich jest kampania promocyjna Nokia 5700 XpressMusic oraz dwóch innych telefonów muzycznych z tej rodziny. Popularna w naszym kraju Nokia znalazła godnego rywala w Sony Ericsson i oferowanej przez japońsko-szwedzką firmę serii Walkman.

Reklama

- Użytkownicy Nokia Nseries to miłośnicy najnowszych technologii i z myślą o nich pragniemy oferować inteligentne, rozrywkowe i multimedialne funkcje w łatwych w obsłudze, niewielkich urządzeniach - mówi Pekka Pohjakallio, wiceprezes działu Multimedia firmy Nokia. Zarówno Nseries, Nokia 5700 XpressMusic, jak i rodzina Walkman kierowane są do dokładniej tej samej grupy. Najbliższe miesiące udowodnią, która firma trafiła w muzyczne i multimedialne gusta polskich konsumentów.

Nokia 5700 XpressMusic

Opisywany telefon to smartfon 3G ze specjalnym chipem audio, który ma za zadanie zwiększyć możliwości muzyczne telefonu. Telefon ten ma obracaną konstrukcję, dzięki której można przełączać cztery tryby urządzenia: odtwarzacz muzyczny, 2-megapikselowy aparat fotograficzny, połączenia wideo oraz smartfon.

Wraz z opcjonalną kartą pamięci MicroSD o pojemności 2 GB, Nokia 5700 XpressMusic może odtwarzać do 1500 utworów (zależnie od konwersji). Słuchać ich można przy użyciu stereofonicznych słuchawek Bluetooth, słuchawek z wtyczką 3,5 mm oraz dodanego adaptera słuchawkowego, a także przez wbudowane głośniki stereo. Nokia 5700 XpressMusic obsługuje WMA, MP3, AAC, eAAC+ i MP4. Ponieważ XpressMusic to multimedia, fińska firma nie zapomniała o opcji oglądania filmów wideo (wyświetlacz ma 16 milionów kolorów). Oprócz plików zgromadzonych na telefonie, można także oglądać materiały wideo w formie strumienia. Tutaj pomocne okazuje się 3G, oczywiście pod warunkiem, że ktoś ma do niego dostęp.

Nokia 5700 XpressMusic zawiera oprogramowanie S60, co oznacza szansę na dostosowanie urządzeń do własnych potrzeb przy użyciu szerokiej gamy kompatybilnych aplikacji. Są to między innymi gry, aplikacje nawigacyjne, rozrywkowe, biurowe i multimedialne.

Nokia N76

Drugą opcją dla fanów multimediów ma być nowy mobilny komputer multimedialny Nokia N76 z rodziny produktów Nokia Nseries.

Także i w tym przypadku kluczem do promocji N76 ma być muzyka. Ukłonem w stronę "melomanów" są specjalne klawisze szybkiego dostępu na obudowie N76. Dzięki nim muzykę można odtwarzacz od razu. N76 może pomieścić w swojej pamięci do 1500 utworów (przy karcie pamięci microSD o pojemności 2 GB i odpowiedniej konwersji).Telefon współpracuje ze słuchawkami ze standardową wtyczką 3,5 mm oraz zgodnie ze standardem ochrony praw autorskich Windows Media DRM.

Drugim ważnym elementem N76 jest internet. Na 2,4-calowym ekranie, w układzie zarówno pionowym, jak i poziomym, istnieje możliwość przeglądania stron w sieci. Urządzenie korzysta z przeglądarki internetowej Nokia MiniMap.

Funkcja wyszukiwania mobilnego "Szukaj" (ang. Mobile Search) umożliwia znajdowanie lokalnych usług, restauracji, barów, sklepów i wszelkich innych potrzebnych miejsc. Także i upload nakręconych materiałów audio i wideo do sieci nie ma stanowić problemu.

Aparat fotograficzny, podobnie jak w przypadku Nokia 5700 XpressMusic, ma rozdzielczości 2,0 megapikseli z funkcją przybliżania. Zdjęcia można edytować w urządzeniu lub przesłać do komputera i tam kontynuować zmiany. I podobnie jak XpressMusic, także N76 korzysta oprogramowania S60 3rd Edition i systemu operacyjnego Symbian OS.

Oba telefony są już dostępne w naszym kraju.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: telefon | wideo | telefony | Nokia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy