Duże smartfony będą się sprzedawać lepiej niż małe tablety

Bob O'Donnel – założyciel Technalysis Research – sugeruje, że w 2014 roku smartfony z ekranami powyżej 5 cali będą się sprzedawać lepiej niż małe tablety.

W przyszłym roku konsumenci zakupią ponad 175 mln dużych, ponad 5-calowych smartfonów. Natomiast na mały tablet (8 cali lub 7 cali) zdecyduje się około 165 mln. Na razie są to tylko prognozy, jednak dane sprzedażowe z niektórych krajów wydają się je potwierdzać. O'Donnel podaje za przykład Koreę Południową, gdzie 67 proc. sprzedawanych smartfonów ma przynajmniej 5-calowy wyświetlacz.

Reklama

Wiadomo, że ogromne smartfony szczególnie upodobali sobie Azjaci, jednak podobny trend coraz wyraźnie zarysowuje się także na innych kontynentach, m.in. w: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Brazylii i Europie Wschodniej.

Bastionem tradycyjnych smartfonów wciąż pozostają Stany Zjednoczone - głównie za sprawą gigantycznej popularności 3,5- oraz 4-calowych iPhone’ów. Jednak ostatnio coraz częściej mówi się, że iPhone 6 będzie wyposażony w ekran o przekątnej większej niż 5 cali.

Z roku na rok pojawia się coraz więcej wielkoekranowych smartfonów. Do najważniejszych tegorocznych urządzeń tego nieoficjalnego segmentu można zaliczyć: Samsunga Galaxy Note 3, HTC One Max, Sony Xperię Z Ultra, LG G2 czy Lumię 1520.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje