Deng Yuchen z ZTE: Polska jest miejscem dla dwóch graczy z Chin

O smartfonach za rozsądną cenę oraz o tym, czy w Polsce jest miejsce dla chińskich urządzeń z wysokiej półki rozmawiamy z Deng Yuchenem, dyrektorem działu marketingu w ZTE Poland.

INTERIA.PL: Jak oceniacie ostatni rok ZTE w Polsce?

Deng Yuchen: Trzeci rok z rzędu polski oddział ZTE notuje wzrost zysków, co jest szczególnie istotne w segmencie terminali oraz działaniach skierowanych do rynku przedsiębiorstw. Rok 2012 pozwolił wprowadzić nam takie smartfony jak Blade III, KIS, Libra, Racer II. Cieszyło nas także zainteresowanie modelem Grand X In. Na sukces złożyła się dostosowana do potrzeb odbiorcy konfiguracja samego urządzenia, a także dobra współpraca z firmą Intel, która dostarczyła do niego swój nowatorski procesor. Największy sukces sprzedażowy zanotowaliśmy w segmencie modemów - sprzedaliśmy ich ponad 100 000 w samym tylko pierwszym kwartale 2013. Najlepiej przyjętymi przez rynek modelami okazały się modem MF821 oraz mobilny router MF60. Dużą popularnością cieszą się urządzenia typu Livebox w sieci Orange.

Reklama

INTERIA.PL:  Dlaczego w naszym kraju oficjalnie nie pojawiły się flagowe smartfony ZTE, które zadebiutowały na innych rynkach?

- W Polsce ZTE kieruje swoje modele smartfonów głównie do osób, które rozpoczynają przygodę ze smartfonem i szukają produktu za rozsądną cenę przy jego wysokiej jakości, dlatego  z powodzeniem debiutują kolejne urządzenia z serii Blade. Nie jest jednak prawdą, że nie oferujemy w Polsce wyższych modeli. Dobrym przykładem jest ZTE Grand X In, który wprowadziliśmy wraz z operatorem sieci T-Mobile. Naszym nowym celem jest oferowanie smartfonów w segmencie high end, lecz tu również będziemy mocno konkurować ceną w porównaniu z tzw. uznanymi producentami. Kolejną przesłanką do wdrażania produktów high endowych będzie rozwój LTE w Polsce, gdyż nasze urządzenia projektowane są pod tą właśnie technologię.

INTERIA.PL:  Czy w Polsce jest miejsce dla dwóch chińskich producentów telefonów? Huawei ma obecnie mocniejszą pozycję w naszym kraju od ZTE. 

- Polska jest ogromnym rynkiem, z dużą liczbą potencjalnych klientów. Poza tym konkurencja jest zawsze korzystna dla odbiorcy końcowego, dlatego uważam, że tak - jest miejsce dla dwóch graczy z Chin. ZTE sukcesywnie intensyfikuje swoje działania budujące markę poprzez oferowanie flagowych modeli smartfonów we wszystkich segmentach, na większości kluczowych rynków świata. W Polsce wprowadziliśmy już smartfony za rozsądną cenę przy zachowaniu wysokiej jakości, co wynika z naszej strategii "to care how to bring value to our customers". Wsłuchując się w opinie klientów ulepszamy modele znanych już serii oraz wychodzimy z nowymi propozycjami o lepszych parametrach.

INTERIA.PL:  Co należy zrobić, aby przełamać negatywne stereotypy o chińskich telefonach, jakie są silne w Polsce?

- Zwyczajnie używać ich, doświadczać funkcjonalności w codziennym użytkowaniu. Zresztą większość obecnych na polskim rynku telefonów wyprodukowano w Chinach. Wyróżnikiem marki ZTE jest natomiast posiadanie własnego zespołu projektantów, ośrodków badawczo-rozwojowych, co finalnie gwarantuje powstanie produktów wysokiej jakości. Państwo Środka coraz częściej jest kojarzone z potęgą gospodarczą oraz ogromnym potencjałem. Tak samo jak ZTE, które jest w Polsce już od 2005 roku. Stabilność oddziału oraz sukcesy są wynikiem konkurencyjnych produktów i kooperacji ze wszystkimi operatorami. Z Orange  współpracujemy głównie przy oferowaniu usługi Neostrada, która działa na naszych urządzeniach.

- W sieciach Plus i Cyfrowym Polsacie posiadamy kilka modemów USB, na których operator świadczy usługę szybkiego dostępu do mobilnego internetu LTE. W T-Mobile znajdziemy router mf60 i jego następcę mf63. W ofercie Play z kolei znajdują się w tej chwili modele Blade III Pro, KIS PRO i premierowy Blade G, dostępne za symboliczną złotówkę, w przystępnych dla klienta taryfach. W ujęciu globalnym ZTE jest dobrze znane rynkowi teleinformatycznemu. Świadomość marki jest według nas powiązana z udziałem w rynku, a ściśle rzecz ujmując w jego poszczególnych segmentach. W kanale B2C ta świadomość się zwiększa, dlatego że zaczęliśmy oferować nasze modemy i smartfony w tzw. wolnej sprzedaży, poza ofertą operatorów. ZTE coraz mocniej inwestuje w komunikację i budowanie marki w Europie poprzez współpracę z globalnymi liderami jak Qualcomm, Intel, Google, Microsoft, Baidu, Tencent, Mozilla czy Dolby Laboratories. Myślę, że efekty tej kolaboracji będą niedługo widoczne również dla klientów w Polsce.

INTERIA.PL: Jakie są plany ZTE na drugą połowę roku kalendarzowego w naszym kraju?

- W 2013 oczekujemy globalnie ponad 30 proc. wzrost sprzedaży smartfonów w porównaniu z rokiem 2012, a w Polsce  jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia wysokiego wzrostu w tym segmencie. Uważamy, że jest to wciąż rozwojowa sfera, w której jest miejsce dla ciekawych ofert, zwłaszcza tych łączących wysoką jakość z przystępną ceną. Oprócz smartfonów integralną częścią planu na 2013 rok jest zwiększenie sprzedaży modemów oraz routerów pracujących w technologii 3G i LTE. Konsekwentnie dostarczamy nasze rozwiązania także do rynku enterprise, na którym możemy konkurować z największymi podmiotami o międzynarodowym rodowodzie.

Rozmawiał Łukasz Kujawa

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ZTE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy