Reklama

Beats Electronics chce zakończyć współpracę z HTC

Firma Beats Electronics, czyli producent popularnych słuchawek Beats by Dr. Dre, zamierza zakończyć blisko dwuletnią współpracę z HTC. Jak informuje Wall Street Journal, Jimmy Iovine oraz Andre Young (Dr. Dre) chcą odkupić od HTC 25 proc. udziałów własnej firmy.

W sierpniu 2011 roku Tajwańczycy wykupili 50,1 proc. udziałów w spółce Beats Electronics za 300 mln dol., zyskując tym samym wyłączność na stosowanie technologii Beats Audio w swoich urządzeniach. Nieco później zaczęły się problemy finansowe HTC, więc firma - szukając oszczędności - pozbyła się połowy z nich za 150 mln dol. Teraz to przedstawiciele Beats Electronics mają zamiar odkupić resztę udziałów spółki.

Reklama

Koncern chce znaleźć innego inwestora, który swoimi przedsięwzięciami mógłby przyczynić się do rozszerzenia jego działalności. Na razie mówi się o samochodowych systemach audio oraz serwisie oferującym strumieniowe słuchanie muzyki.

O ile Tajwańczycy do tej pory mają 25 proc. udziałów w zyskach partnera i możliwość wykorzystywania jego technologii i znaków towarowych w swoich smartfonach, o tyle dla producenta słuchawek Beats by Dr. Dre współpraca sprowadziła się głównie do jednorazowego napływu gotówki oraz możliwości dotarcia ze swoimi produktami do właścicieli słuchawek HTC. Te - jak wiemy - ostatnio nie sprzedają się najlepiej, więc dla Beats Electronics partnerstwo jest niezbyt rentowne. Nie wspominając już o tym, że firma nie ma co liczyć na żadne inwestycje ze strony partnera, który sam boryka się z poważnymi problemami finansowymi.

HTC na ewentualnej sprzedaży udziałów zyskałoby spory zastrzyk gotówki, więc z jego perspektywy sprawę można podpiąć pod kategorię “nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło". Na razie przedstawiciele koncernów odmawiają komentarza na temat informacji, do których dotarł Wall Street Journal.

Miron Nurski


komorkomania.pl


Komórkomania.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: beats electronics | HTC | Smartfon

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje