12 trendów mobilnych w 2013 roku

Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz, boom na tablety oraz powstanie nowej kategorii urządzeń mobilnych tzw. wearable devices – to jedne z najważniejszych trendów mobilnych w minionym roku. Branżowy serwis GoMobi.pl już drugi rok z rzędu przedstawia je posługując się infografiką.

Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz oraz start na pasma 800 MHz i 2,6 GHz to kamienie milowe polskiego myślenia w kategoriach mobilnych. Największym zwycięzcą pierwszego z nich jest P4 operator Play oraz PTC. W drugim przetargu, ogłoszonym w ostatnich dniach grudnia, czeka nas zażarta walka o częstotliwości. Dzięki niemu dowiemy się, jaki będzie obraz rynku usług opartych na szybkim internecie LTE co najmniej na najbliższe 15 lat.

Reklama

W naszym kraju sprzedało się około 2 mln tabletów w 2013 roku, z czego 40 proc. było polskiej produkcji. Spektakularny sukces rodzimych producentów był możliwy dzięki zaoferowaniu urządzeń dostępnych w cenie poniżej tysiąca złotych. Na wynik złożyła się również oferta dyskontów i supermarketów sprzedających przyzwoite tablety w cenie kilkuset złotych. W tym roku możemy spodziewać kontynuacji tego trendu.

Bez wątpienia miniony rok zapamiętamy jako przełom w płatnościach, czego wyrazem było powołanie konsorcjum na rzecz lokalnego systemu płatności mobilnych, co jest ewenementem na skalę co najmniej europejską.

Patrząc na 2013 roku globalnie, jednym z najważniejszych trendów jest powstanie nowej kategorii produktów mobilnych. Wearable devices mają już swoją ikonę i jest nią Google Glass. Nowa działka ciągnie za sobą całą gamę gadżetów, w tym zegarki, bransoletki, biżuterię, a nawet odzież.

Miniony rok okazał się również przełomowy dla Chin i chińskich producentów smartfonów. Z danych IDC wynika, że po III kw. Huawei znalazł się na trzeciej pozycji za Samsungiem i Apple pod względem sprzedaży, a Flurry obwieścił, że Chiny są największym mobilnym graczem pod względem liczby urządzeń mobilnych prześcigając pod tym względem Stany Zjednoczone.

Więcej trendów można znaleźć na załączonej infografice utrzymanej w stylistyce flat design oraz nawiązującej do charakterystycznych kafelków znanych z Windows Phone.  - To ukłon w stronę obowiązujących trendów w projektowaniu interface'ów mobilnych. W 2013 roku nawet Apple po wielu latach skeumorfizmu przeszedł na flat - komentuje Łukasz Kłosowski, wydawca GoMobi.pl.

Dowiedz się więcej na temat: rynek mobilny | tablety | smartfony | infografika

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje