Hyundai i Canoo łączą siły w elektrycznym wyścigu zbrojeń
Zaprezentowany po raz pierwszy w 2017 roku, startup Canoo, łączy siły z Hyundaiem, aby opracować całkowicie nową, w pełni elektryczną platformę samochodową.
Canoo to startup zaprezentowany w 2017 roku i założony przez wielu weteranów branży motoryzacyjnej. Jego głównym założeniem jest produkcja elektrycznego pojazdu opartego na unikalnym projekcie wymiennej płyty podłogowej. Każdy komponent służy wielu celom, co oznacza, że platforma jest mniejsza i lżejsza niż tradycyjne platformy EV. To przekłada się na niższe ceny produkcji, a co z tym idzie - sprzedaży.
Potencjał tego projektu zauważył Hyundai, który dąży do tego by jego elektryczne pojazdy stanowiły 25 procent całkowitej sprzedaży do 2025 roku. Współpraca południowokoreańskiego koncernu z Canoo może przyczynić się do powstania wydajnej i uniwersalnej platformy samochodowej, która dzięki swym właściwościom przyczyni się do obniżenia cen samochodów eklektycznych.