Xerox: Jedno zapytanie

Xerox Corporation wprowadził na rynek kolejną wersję swojej uniwersalnej wyszukiwarki opracowanej z myślą o pracownikach, którzy korzystają z różnego rodzaju informacji. Aplikacja umożliwi szybkie i łatwe odszukanie żądanych informacji, zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych zasobach, takich jak firmowe bazy danych, repozytoria dokumentów, systemy poczty elektronicznej i sieci lokalne, a także strony WWW i bazy danych w sieci WWW.

Xerox Corporation wprowadził na  rynek kolejną wersję swojej uniwersalnej wyszukiwarki opracowanej z myślą o pracownikach, którzy korzystają z różnego rodzaju informacji. Aplikacja umożliwi szybkie i łatwe odszukanie żądanych informacji, zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych zasobach, takich jak firmowe bazy danych, repozytoria dokumentów, systemy poczty elektronicznej i sieci lokalne, a także strony WWW i bazy danych w sieci WWW.

Oparta na innowacyjnych technologiach opracowanych w Xerox Research Centre Europe wyszukiwarka askOnce jest metawyszukiwarką internetową. Po wprowadzeniu jednego zapytania przeszukuje jednocześnie wiele miejsc, gdzie przechowywane są dane w różnej postaci. System ten pozwala na skrócenie czasu realizacji zapytania. askOnce loguje się automatycznie do wielu źródeł danych, przeszukuje zasoby zgromadzonych tam informacji i dostarcza użytkownikowi treści w największym stopniu odpowiadające wprowadzonemu zapytaniu.

Wersja 2.0 wyszukiwarki po raz pierwszy oferuje możliwość wyszukiwania wielojęzycznego - użytkownik formułuje zapytanie we własnym języku, a następnie zostaje ono przetłumaczone na język, w którym zapisane są przeszukiwane informacje. Ponadto, wprowadzono istotne ulepszenia metod wyszukiwania, które dają w efekcie dużo bardziej precyzyjne wyniki. Istnieje również możliwość wirtualnej strukturalizacji nieuporządkowanych zbiorów informacji.

Reklama

Narzędzie łatwo i szybko integruje się ze źródłami informacji, obsługując większość popularnych zasobów, takich jak bazy danych, serwisy WWW, oprogramowanie do pracy zespołowej i powszechnie stosowane systemy plików.

Cechy charakterystyczne askOnce 2.0

* askOnce wyposażono w inteligentne narzędzie wspomagające tworzenie nowego interfejsu.

* Interfejs użytkownika oparto na czystym HTML, co przyspiesza połączenie z serwerem askOnce.

* Możliwe jest planowanie obsługi zapytań z powiadamianiem - użytkownik może sformułować zapytania i określić, kiedy i jak często zapytania te mają być obsługiwane przez askOnce. Oprócz planowania obsługi zapytań, użytkownicy mogą być powiadamiani e-mailem o wynikach poszukiwania.

* askOnce obsługuje protokół Z39.50 (wykorzystywany przy dostępie do katalogów bibliotecznych).

* Dostęp do katalogów Microsoft Exchange Server i sieciowych serwerów plików daje możliwość stworzenia nowego interfejsu w środowisku Microsoft Site Server.

* Interfejs typu Scherlock umożliwia dostęp do większej ilości zasobów sieci WWW.

* Nowe interfejsy programowania Java RMI i JSP pozwalają zaprojektować interfejsy dostosowane do wymagań konkretnych użytkowników.

* askOnce obsługuje protokół LDAP dla usług katalogowych, co ułatwia zarządzanie kontami użytkowników.

* Możliwe jest łączenie wyników wyszukiwania - wyniki wskazujące na te same dokumenty są scalane, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwiej ocenić trafność wyszukiwania.

* Istnieje centralna biblioteka interfejsów, co pozwala na pobieranie ich uaktualnionych wersji.

* Opcja wyrównywania obciążenia umożliwia obsługę bardzo dużej liczby użytkowników.

* W momencie wprowadzenia na rynek dostępna jest angielska i francuska wersja językowa aplikacji. Zapytania realizowane są w językach angielskim, francuskim i niemieckim, a użytkownik otrzymuje informacje w językach angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim i włoskim. W roku 2001 planowane jest uzupełnienie wyszukiwarki o kolejne języki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: użytkownik | bazy | zapytania | Xerox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy