Problem ze smartfonem - co najczęściej psuje się w telefonach?

Telefon się nie ładuje, często się wiesza lub nagrzewa - to tylko kilka z wielu problemów, z jakimi mogą się zetknąć użytkownicy smartfonów. Co najczęściej psuje się w tego typu urządzeniach? Jak temu zapobiec?

Gdy pojawia się problem z działaniem smartfonu, prawie 40 proc. użytkowników odkłada telefon i zajmuje się czymś innym. Winą za kiepskie działanie sprzętu obarcza się w większości operatorów - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę  Ericsson.

Zapytani o przyczynę problemów z działaniem sprzętu, użytkownicy najczęściej wymieniali: powolną sieć (52 proc.), słaby zasięg poza domem (38 proc.), błąd w aplikacji (31 proc.). W rzeczywistości jednak powodem problemów bardzo często jest sam smartfon, a lista najczęściej psujących się elementów bywa zazwyczaj taka sama. Poniżej prezentujemy te najważniejsze, a także pomysły na to, co można w danej sytuacji zrobić.

Reklama

Problemy z mikrofonem

Nie słyszymy drugiej osoby albo ona nie słyszy nas. Telefony z systemem Android często mają ten problem - nie zawsze jest to usterka techniczna, częściej problem związany z systemem operacyjnym.

By rozwiązać problem, czasem wystarczy zrestartować telefon. Można także próbować skorzystać z innej aplikacji do dzwonienia niż ta, którą dostarcza producent. Jeśli to nie pomoże - warto wyzerować pamięć telefonu.

Jeśli problem nadal występuje - nie obędzie się bez wizyty w serwisie. Podstawowe porady dotyczące Androida można znaleźć w tym materiale

Bateria szybko się rozładowuje

To znany problem związany ze smartfonami, praktycznie każdego producenta. Co należy zrobić, aby go uniknąć? Dokładny poradnik przygotowaliśmy w tym artykule.

Telefon się nagrzewa

Wady w konstrukcji, zła optymalizacja sytemu lub aplikacje sprawiające, że telefon zaczyna pracować w nieprawidłowy sposób - to najczęstsze powody tych problemów. Jeśli winna jest jakaś aplikacja, wystarczy ją zamknąć. Często telefony nagrzewają się podczas gier (intensywna praca procesorów odpowiedzialnych za grafikę) - wystarczy wtedy wyłączyć (zamknąć) grę. Gorzej jeśli telefon nagrzewa się samoistnie, bez aplikacji pracujących w tle - wtedy należy udać się do serwisu.

Problemy z zasięgiem - brak sygnału

Ten problem doskonale znaliśmy jeszcze w czasach zwykłych komórek - w smartfonach będziemy  musieli mierzyć z nim równie regularnie. Sposobów na zwiększenie ich zasięgu jest kilka - wszystkie dokładnie opisaliśmy w tym materiale

Problem z internetem

Wiadomo: smartfon bez internetu jest jak samochód bez silnika. Co zrobić, kiedy mamy zasięg, ale nie ma transferu danych?

Po pierwsze, sprawdzić czy nie wyłączyliśmy przez przypadek właśnie transferu danych (sprawdzić ustawienia sieci komórkowej, a potem wyłączyć transfer danych/dane sieci komórkowej).  Jeśli to nic nie da, mogło się zdarzyć, że chwilowo straciliśmy zasięg. Co zrobić, aby go polepszyć? Patrz punkt wyżej.

W niektórych androidach pomaga także restart telefonu - to szybsze i lepsze niż dłubanie w ustawieniach lub próba złapania sygnału.

Niespodziewany restart telefonu

Użytkownicy systemu Android muszą regularnie mierzyć się z tym problemem. Dobra wiadomość jest taka, że wraz z coraz nowszymi wersjami systemu Android (wersja 4.2 lub wyżej) problem ten staje się coraz rzadszy. Niestety, to nie pomaga użytkownikom ze starszą wersją systemu. Rozwiązaniem pośrednim z pewnością jest... restartowanie telefonu co około 48 godzin. Podobnie restartuje się komputer, który "za długo chodził".

Warto także co około pół roku wyczyścić pamięć telefonu (przywrócenie ustawień fabrycznych) - podobnie zresztą jak w Windows. Jeśli zaobserwowaliśmy, że telefon restartuje się podczas korzystania z jakiejś konkretnej aplikacji, przestańmy z niej korzystać, poczekajmy na jej aktualizację lub znajdźmy dla niej alternatywę. I jeszcze jedno: system oraz aplikacje należy regularnie aktualizować.

Problemy z ładowaniem/portem miniUSB

Telefon nie ładuje się lub komputer "nie widzi" go po podłączeniu. To nadal częsty problem. Niestety, w takim przypadku pozostaje nam tylko serwis.

Problem polega na tym, że w niektórych telefonach nie można tak po prostu naprawić portu i konieczna jest wymiana całej płyty głównej/układu, co często jest wydatkiem rzędu kilkuset złotych. Jak tego uniknąć? Używać oryginalnej ładowarki oraz kabli, nie podnosić telefonu za kabel, nie wpychać na siłę końcówki do portu. Po prostu: uważać.

Ponad połowa wszystkich problemów ze smartfonami ma miejsce w domu - prawdopodobnie dlatego, że to właśnie tam najczęściej ich używamy. Co ciekawe, użytkownicy uważają, że problemy związane z działaniem smartfonów są nieistotne. Jednak gdy już występują, wówczas niemal 70 proc. badanych uważa je za bardzo uciążliwe - wynika z badań Ericssona. Warto zatem zabezpieczyć się przed taką niepotrzebną frustracją. W końcu to tylko rzecz.

Jakie macie problemy ze smartfonami? O czym jeszcze nie napisaliśmy? Jak rozwiązujecie problemy z psującymi się smartfonami? Dajcie nam znać w komentarzach lub na forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy