Nieudany zakup na Black Friday. Jak zwrócić paczkę?

Black Friday 2023 to okazja do zakupu wielu produktów w obniżonych cenach. Szaleństwo zakupów od dłuższego już czasu ma miejsce także w internecie, a kurierzy w okolicach ostatniego piątku listopada mają pełne ręce roboty. Co jednak w sytuacji, kiedy zakup na Black Friday okazał się nieudany? Podpowiadamy, jak zwrócić paczkę do sklepu internetowego.

Jak zwrócić paczkę w Paczkomacie InPost?

Jak zwrócić paczkę w Paczkomacie InPost? Nieudane zakupy na Black Friday można nadać przechodząc na stronie przewoźnika w zakładkę InPost Szybkie Zwroty. Na tej z rozwijanej listy sklepów należy wybrać ten, w którym dokonano zakupu, a następnie należy potwierdzić zwrot. Jak zwrócić paczkę, gdy naszego sklepu nie ma na liście? W takiej sytuacji należy przejść do zakładki InPost Szybkie Nadania. W tej należy nadać paczkę, jednak w przeciwieństwie do opcji Szybkie Zwroty, za Szybkie Nadania trzeba będzie zapłacić za przesyłkę.

Reklama

Kolejny krok to oznaczenie gabarytu paczki. Oczywiście najlepiej do zwrotu wykorzystać pudełko, w którym otrzymaliśmy dany produkt. Do wyboru jest mała, średnia i duża paczka. Jak zwrócić paczkę? Niezbędny jest także numer zamówienia. Obowiązkowo należy także podać powód zwrotu oraz dane osobowe. Po wszystkim wybieramy opcję "Zwróć przesyłkę". Jeśli sklep, w którym kupiliśmy produkt na Black Friday, nie wymaga potwierdzenia zwrotu, można od razu skierować się do paczkomatu. Jeśli takie potwierdzenie jest niezbędne, należy poczekać na powiadomienie z kodem QR lub 9-cyfrowym kodem zwrotu.

Jak zwrócić paczkę w Paczkomacie InPost? W dowolnym z paczkomatów należy zeskanować otrzymany kod QR z aplikacji InPost Mobile lub wprowadź na ekranie urządzenia 9-cyfrowy kod zwrotu. Można również otworzyć skrytkę z poziomu aplikacji - wystarczy kliknąć w przycisk "Otwórz skrytkę zdalnie" i ta sama się otworzy. Nieudany zakup umieszczamy w skrytce, którą zamykamy, a na koniec należy potwierdzić nadanie paczki na ekranie automatu lub w aplikacji.

Zwrot paczki w paczkomacie DPD, DHL i automacie Poczty Polskiej

Zwrot zakupów na Black Friday w podobny sposób można wykonać poprzez paczkomaty DPD. Na stronie dostawcy w zakładce "Moje DPD" należy wyszukać zakładki "Zwróć paczkę". Na przekierowanej stronie można nadać swój zwrot. Najpierw jednak należy wyszukać towar albo przy pomocy numeru przesyłki, albo numeru telefonu. Po tym pojawi się lista zakupionych przedmiotów. Jeżeli dostawca zgodził się wcześniej na zwrot towaru, można przejść do wysłania przesyłki

Jak zwrócić paczkę w paczkomacie DHL? Do tego niezbędny jest numer paczki, który otrzymuje się bezpośrednio z formularza e-sklepu lub generuje się go samodzielnie w narzędziu DHL. Numer paczki należy umieścić na pudełku. Oczywiście można również wydrukować etykietę. Jak zwrócić paczkę w DHL? Wystarczy w paczkomacie wpisać numer paczki na ekranie automatu. Towar można zwrócić bezpłatnie pod warunkiem, że sprzedawca, czyli odbiorca zwrotu, zdecyduje o przekazaniu numeru paczki bądź etykiety zwrotnej.

Przeczytaj równieżW sklepach już Black Week, a kiedy jest Black Friday 2023?

Jak zwrócić paczkę poprzez Pocztex? W przypadku paczkomatów Poczty Polskiej należy udać się na stronę pocztex.pl i wybrać u góry zakładkę "Zwróć towar". Po wybraniu sklepu musimy wybrać opcję "Automat" oraz określić wielkość przesyłki. Następnie wpisujemy dane osobowe, a na końcu wydrukowany list przewozowy umieszczamy na paczce, z którą udajemy się do najbliższego automatu Pocztex.

Jak zwrócić paczkę z Allegro?

Za darmo mogą to zrobić osoby z subskrypcją Allegro Smart!. Ta roczna to wydatek rzędu 59,99 zł. Jedna paczka Allegro Smart! to jeden darmowy zwrot. Jeśli nasze zakupy to dwie sztuki po 20 zł z dostawą Allegro Paczkomaty InPost, to można bezpłatnie oddać jedną sztukę lub całe zamówienie. Jak zwrócić paczkę z Allegro? Na początku należy upewnić się, czy jest taka możliwość - niektórych przedmiotów, takich jak produkty spożywcze, nie można zwracać.

Aby zwrócić paczkę z Allegro, należy przejść na stronie głównej w zakładkę "Moje zakupy". Przy zamówieniu wybieramy szczegóły zakupu zwracanego produktu. Następnie należy kliknąć "Zwróć część lub całość zakupu". Wybieramy przedmioty z listy, podajemy powód zwrotu, wypełniamy formularz z danymi do zwrotu pieniędzy i klikamy "Zwracam produkty". Na kolejnej stronie należy wskazać sposób wysyłki zwracanej paczki. Nieudany zakup na Black Friday nie zawsze można zwrócić taką samą metodą, jaką do nas przyszła. Może to być na przykład kurier lub Allegro Box One

Jak zwrócić paczkę z Zalando, Aliexpress i Amazona?

Na Zalando zakupy bezpłatnie można zwrócić przez 100 dni. Po zalogowaniu do serwisu należy wybrać zwracane produkty i zdefiniować przyczynę zwrotu. Ten może zostać zrealizowany przy pomocy kodu lub etykiety. Z kodem można udać się do Paczkomatu InPost. Jak zwrócić paczkę z Zalando? Można to zrobić również poprzez DHL Parcel. To chociażby popularne sklepy Żabka. Zwrócić paczkę z Zalando można także zamawiając kuriera.

Jak zwrócić paczkę z Aliexpress? Po pierwsze, należy skontaktować się z dostawcą i uzyskać od niego potwierdzenie, że to możliwe. Większość sprzedawców na Aliexpress oferuje możliwość zwrotu lub wymiany towaru w ciągu 15-45 dni od daty otrzymania przesyłki. W zakładce "Moje zamówienia" wybieramy zwracany produkt. Podajemy, podobnie jak w przypadku innych sieci, powód zwrotu. Po otrzymaniu od sprzedawcy instrukcji dotyczących procedury zwrotnej należy przygotować paczkę i umieścić wewnątrz, najlepiej oryginalnego, opakowania. Chcąc zwrócić paczkę z Aliexpress, koniecznie trzeba upewnić się co do adresu przeznaczenia i opisać produkt numerem Aliexpress kupującego. To zdecydowanie ułatwi identyfikację.

Jak zwrócić paczkę z Amazon? Scenariusz jest niemal identyczny, bo zwrotów można dokonać w zakładce "Moje zamówienia". Po wybraniu interesującego nas produktu należy wybrać opcję zwrotu kosztów lub wymiany produktu, jeśli jest dostępna. W przypadku produktów sprzedawanych przez sprzedawcę zewnętrznego w serwisie Amazon pojawi się komunikat "Prześlij żądanie zwrotu". Przed dokonaniem zwrotu kosztów lub wymiany sprzedawca z serwisu Amazon zweryfikuje zlecenie zwrotu. Zwrot z Amazon to wybór spośród DHL, InPost lub wysyłki we własnym zakresie. Dobra informacja jest taka, że w okresie świątecznym 2023 większość produktów zamówionych między 1 listopada a 31 grudnia 2023 można będzie zwrócić do 31 stycznia 2024 r. włącznie.

Przeczytaj również:

Promocje lepsze niż w Black Friday? Już niebawem polowanie na okazje

Amazon testuje humanoidalne roboty Digit. Czy maszyny odbiorą ludziom pracę?

Kasa samoobsługowa rozpoznaje kolory. Już jej nie oszukasz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black Friday | zakupy | InPost | Allegro | Amazon | DHL | AliExpress
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy