Reklama

Zwyczaje polskich użytkowników komórek

Zgodnie z zasadą słuchania klientów i odpowiadania na ich potrzeby, emporia przeprowadziła ogólnopolskie badanie telefoniczne, którego celem było sprawdzenie opinii na temat użyteczności telefonów komórkowych.

Każdy produkt marki emporia musi zapewniać wyjątkową wygodę użytkowania i być zgodny z naczelną zasadą firmy: prosta telefonia dla wszystkich. Jest to wymagające i trudne, a najlepiej cel ten osiągnąć, rozmawiając bezpośrednio z użytkownikami.

Badanie

Reklama

Aby poznać ich oczekiwania oraz opinie na temat funkcjonalności telefonów komórkowych, zrealizowano badanie na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby w wieku powyżej 30 lat.

Co robimy z komórki najczęściej

Jedno z zadawanych pytań dotyczyło najczęściej używanych funkcji telefonów komórkowych. Są to w dużej mierze te same funkcje, które zostały wskazywane jako najbardziej pożądane przez osoby, które w najbliższym czasie chcą kupić lub zmienić telefon komórkowy.

- Najczęściej wykonywaną czynnością jest oczywiście nawiązywanie połączeń (89,1 proc.).

- Badani często korzystają również z zapisywania numerów w książce telefonicznej (76,5%)

- oraz wysyłają SMSy (64,6%.).

- Czwartą co do popularności funkcją telefonu jest budzik, z którego często korzysta 46,7% respondentów.

Prostota jest cechą pożądaną

- Aż 41,9 % badanych w pełni przyznaje, że większość telefonów ma wiele niepotrzebnych funkcji.

-Z tezą, że telefony są zbyt trudne w obsłudze zgadza się 61,2 %.Wraz z wiekiem użytkownika maleje ilość wykorzystywanych funkcji telefonu komórkowego.

- W przypadku osób w wieku 30-50 lat średnia ilość funkcji często używanych to 5,6.

- W najstarszej grupie, czyli osób w wieku 65 lat i więcej, ten wskaźnik wynosi 3,2. Połowa badanych kobiet używa nie więcej niż czterech funkcji telefonu, zaś połowa mężczyzn maksymalnie trzy.

Zależność z wiekiem jest następująca:

- połowa osób w wieku 30-49 lat używa 5 funkcji,

- w wieku 50-65 lat - 4 funkcji;

- powyżej 65 lat - 2 funkcje. Z

- Z badania wynika, że konsumenci bardziej cenią sobie wygodę, prostotę działania i łatwość obsługi telefonu, niż natłok skomplikowanych funkcji multimedialnych czy skomplikowane, wielostopniowe menu.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, emporia projektuje telefony komórkowe tak, aby jak najlepiej spełniały te potrzeby i ułatwiały konsumentom kontakty z bliskimi.

Źródło informacji

Komputer w Firmie

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: telefony komórkowe | telefon komórkowy | emporia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje