Tańszy internet - jesienna walka o klienta

Nadchodzi dobry okres dla osób, które w najbliższym czasie planują podpisać umowę na dostęp do szerokopasmowego internetu. Operatorzy szykują się do jesiennej walki o klienta.

Internetowy rynek staje się coraz bardziej nasycony, co sprawia, że operatorom coraz trudniej zdobywać nowych klientów. Dlatego prześcigają się oni w oferowaniu coraz atrakcyjniejszych ofert.

Jesienny bój rozpoczęła sieć UPC Polska , największy operator telewizji kablowej w kraju, która w ubiegłym tygodniu odświeżyła swoją ofertę wprowadzając nową prędkość internetu (do 120 Mb/s) oraz podkręcając internet w ramach dotychczasowych usług abonamentowych (np. abonament za 75 zł podkręcono z 5 Mb/s do 8 Mb/s, w cenie 90 zł z 15 Mb/s do 25 Mb/s, a w cenie 120 zł z 30 Mb/s do 50 Mb/s).

Reklama

Tym samym operator realizuje strategię, którą już kilka miesięcy temu przewidywali analitycy rynku zapowiadający, że operatorzy będą zwiększać prędkość bez zmian cen. Inny operator (sieć Multimedia Polska ) wprowadziła promocję w ramach której klient negocjuje cenę internetu.

Inną strategię przygotowała z kolei sieci Netia , która w ubiegłym tygodniu wprowadziła do swojej oferty znaną już promocję, w ramach której klient otrzymuje internet o prędkości sięgającej nawet 16 Mb/s za 1 zł przez pół roku przy umowie na 24 miesięcy. Dodatkowo, klient może liczyć na darmowy (lub po obniżonej cenie) dostęp do mobilnego internetu w infrastrukturze Play.

Swoich kart na jesień nie odkryła jeszcze Telekomunikacja Polska , jednak klienci raczej nie mają co liczyć na mniejsze ceny - TP nie chce obniżyć cen Neostrady, bo na ich podstawie ustalane są hurtowe stawki za dostęp operatorów alternatywnych do abonentów TP. Dlatego operator woli w do umowy dodawać prezenty (drukarki czy GPS). W takim przypadku bardziej atrakcyjniejsza może okazać się oferta Orange świadczona na linii TP w ramach BSA. Wiadomo jednak, że jesienią TP ma zaoferować nową prędkość internetu - do 20 Mb/s.

Coraz częściej operatorzy stawiają także na studentów, przygotowując tańsze oferty internetowe z krótkimi umowami. Wystarczy posiadać ważną legitymację studencką. W sieci Netia student może podpisać umowę na usługę dostępu do internetu obowiązującą przez 8 miesięcy. Za łącze 2 Mb/s opłata abonamentowa wynosi 49 zł miesięcznie, za 4 Mb/s - 59 zł, a za 8 Mbit/s - 79 zł.

Także kablówki mają oferty dla studentów; UPC Polska oferuje internet 1 Mb/s w cenie 39 zł przez 9 miesięcy, sieć Multimedia Polska 2 Mb/s w cenie 49 zł oraz 6 Mb/s w cenie 69 zł (umowę po 30 czerwca 2010 roku można rozwiązać bez konsekwencji), promocja dla studentów dostępna jest także w sieci Aster.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: prędkość | operatorzy | operator | Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy