Słaba sprzedaż telefonu Nexus

Sprzedaż wyłącznie w sklepie internetowym miała być centralnym elementem strategii wejścia Google'a na rynek smartfonów, ale cztery miesiące po wprowadzeniu do sprzedaży komórki Google Nexus One ta próba zakończyła się fiaskiem.

Operator wyszukiwarki zamierza zamknąć sklep online i w przyszłości oferować Nexusa One jedynie w sprzedaży detalicznej. We wpisie w blogu Andy Rubin, odpowiedzialny w Google'u za Androida, tak uzasadniał decyzję firmy wobec spadającej sprzedaży za pośrednictwem sklepu: "Jako kanał sprzedaży sklep miał być jedynie niszą dla pierwszych użytkowników. Wielu klientów przed zakupem chciało wziąć komórkę do ręki i zebrać nieco praktycznych informacji na temat jej działania, mogąc przy tym wybierać spośród bogatej oferty umów z operatorami. Sklep zostanie zamknięty, kiedy tylko Nexus One wystarczająco rozpowszechni się w handlu detalicznym."

Reklama

Początkowo Google chciał sprzedawać Nexusa One i wszystkie następne komórki w sklepie internetowym, aby "ułatwić klientom zakup". Zamiast decydować się na wybór operatora dla smartfonu, klient miał wybierać sobie jednego z operatorów online albo skorzystać z oferty kupna bez abonamentu. Jednak tę zasadę Google zaczął rozmywać już w momencie wejścia na rynki europejskie.

Rubin nie uważa, że Nexus One był porażką: osiągnięty został cel, którym było wzmocnienie rozwoju systemu Android z użyciem nowych pomysłów. Tymczasem innowacje wprowadzone w komórce Google'a trafiły już do innych smartfonów z Androidem, np. HTC Evo albo HTC Incredible (wersji HTC Desire dla sieci CDMA).

Dowiedz się więcej na temat: google + | komórki | sklep | Google Nexus | Google

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje