Reklama

Netflix szykuje się do rozpoczęcia testów oferty mobilnej w Polsce

Wszystko wskazuje na to, że Netflix niebawem wystartuje w Polsce w testową ofertą skierowaną wyłącznie do osób, które chcą oglądać treści z serwisu na urządzeniach mobilnych. Można założyć, że jeśli program pilotażowy będzie sukcesem, platforma zdecyduje się na wdrożenie tej oferty w naszym kraju.

Nowy podstawowy plan mobilny (nazwa handlowa: Mobile) ma kosztować 24 zł miesięcznie (obsługuje jedno urządzenie mobile, jakość wideo w standardowej rozdzielczości). Plan Mobile+ ma kosztować 38 zł i umożliwi korzystanie z Netfliksa na dwóch urządzeniach (w rozdzielczości 1080p), zarówno na smartfonach i tabletach, jak i na komputerach - czytamy w serwisie iMagazine.pl.

Reklama

Obecnie podstawowy plan oferowany przez Netfliksa w Polsce kosztuje 34 zł za miesiąc. Plan Standard to 43 zł, a za plan Premium trzeba zapłacić 52 zł.

W połowie zeszłego roku Netflix wprowadził oferty planów mobilnych m.in. w Indiach, gdzie większość treści multimedialnych konsumuje się na urządzeniach mobilnych. Po sukcesie programu pilotażowego, wystartowano z taką ofertą.

Czy w Polsce będzie podobnie? Na razie pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać na ewentualny start testów.

Oficjalny komentarz Biura prasowego Netflix: "Nieustannie pracujemy nad ulepszeniem serwisu Netflix dla naszych odbiorców. Przeprowadzamy liczne testy, które pomagają nam lepiej rozumieć potrzeby konsumentów i być bliżej rozwiązań, których poszukują. Planujemy uruchomienie nowych testów w ciągu nadchodzących tygodni."

Wojna strumieniowa

Netflix ma obecnie około 167 mln abonentów, dominując nad pozostałymi serwisami wideo. Po piętach depcze mu Amazon ze swoją usługą Prime (150 mln abonentów), ale Prime oferuje znacznie więcej niż tylko filmy w formacie SVOD.

Potencjalnie największym konkurentem Netfliksa w Europie, a także Polsce, będą Disney+ (obecnie 29 mln abonentów, data polskiego startu nie jest znana) oraz HBO, przygotowujący się do startu nowej usługi - HBO Max.

Na tym nie koniec "inwazji" serwisów streamingowych - na rynku mamy jeszcze Hulu (dostępny w USA), Apple TV+, a do startu swoich usług przygotowują się m.in. NBC. Jednak ta oferta zapewne nigdy nie trafi do Europy.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Netflix

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje