Reklama

Kablówki w 2010 roku

W 2010 roku najwięksi operatorzy telewizji kablowej pozyskali ponad 300 tys. nowych abonentów telewizji cyfrowej - wynika z danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Przybywa także abonentów internetu i telefonu stacjonarnego.

Na koniec 2010 roku z kablowej telewizji cyfrowej korzystało ponad 1,071 mln abonentów. Dane dotyczą dziesięciu największych kablowych graczy na polskim rynku. Łącznie w 2010 roku przybyło 301 tys. abonentów. Najwięcej abonentów cyfrowej telewizji posiada UPC Polska, która w całym 2010 roku zdobyła także najwięcej nowych abonentów cyfry.

Reklama

Popularność telewizji cyfrowej powoduje zmniejszenie liczby klientów kablowej telewizji analogowej, z której na koniec 2010 roku korzystało ponad 2,475 mln abonentów. W ciągu 2010 roku liczba użytkowników telewizji analogowej zmniejszyła się o 276,5 tys. abonentów.

Na koniec grudnia 2010 roku z internetu stacjonarnego korzystało prawie 1,579 mln abonentów sieci kablowych. Łącznie w całym 2010 roku przybyło ponad 167,8 tys. abonentów. Liderem w tym segmencie pozostaje operator UPC Polska, który w całym 2010 roku pozsyłał także najwięcej abonentów internetu.

W segmencie telefonii stacjonarnej liderem pozostaje siec Multimedia Polska, jednak najwięcej nowych abonentów telefonii stacjonarnej 2010 roku pozyskała sieć UPC Polska. Łącznie na koniec 2010 roku z telefonu stacjonarnego korzystało 687,6 tys. abonentów, co oznacza, że w ciągu roku przybyło ponad 123 tys. nowych abonentów.

Niektórzy operatorzy kablowi oferują także usługi telefonii mobilnej. Z danych PIKE wynika, że na koniec 2010 roku Aster posiadała 62,8 tys. abonentów telefonu komórkowego i 8 tys. abonentów internetu mobilnego. Z kolei Multimedia Polska posiada 3,8 tys. abonentów internetu mobilnego oraz 172 użytkowników telefonu. Z internetu mobilnego w Vectrze korzysta 1763 abonentów. W sieci Inea z telefonu komórkowego korzysta 2,6 tys. abonentów a z internetu mobilnego 100 abonentów.

PIKE na podstawie gromadzonej od wielu lat wiedzy o polskiej branży kablowej szacuje łączną ilość abonentów krajowych operatorów kablowych na ok. 4,6 mln. Operatorzy - członkowie PIKE docierają do ok. 3,6 mln abonentów, co stanowi ok. 77 proc. krajowego rynku.

Media2

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: telewizja kablowa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje