Jak promować aplikacje mobilne?

Z uwagi na rozwój technologii, aplikacje mobilne są wręcz wymaganym przez konsumentów rozwiązaniem. W raporcie Gemius „E-commerce w Polsce 2020” znajdziemy informację, że 69% badanych podczas zakupów online korzysta ze smartfonów. Jednym z najczęściej wskazywanych problemów przez osoby młode (podczas zakupów) był brak aplikacji. Warto wiedzieć, że według danych zamieszonych w raporcie POLSKA.JEST.MOBI 2018, udział smartfonów w czasie spędzanym w sieci zwiększa się i to nie tylko w Polsce. Dla twórców aplikacji jest to niebywała szansa na rozwój i rozpoznawalność ich programów.

Promocja aplikacji - czy warto?

Na rynku mamy standardowe aplikacje i Progressive Web App, czyli połączenie aplikacji i strony internetowej. PWA jest stroną mobilną, która wygląda jak aplikacja. Można ją zainstalować tak, jak zwykłą aplikację na ekranie urządzenia. Jej cechą jest szybkie uruchamianie się, działanie bez względu na dostęp do sieci (online i offline) i dopasowanie się do rozmiaru urządzenia.

Aplikacje mobilne są nieodłączną częścią aktywności w sieci. Z aplikacji korzystamy w bankowości, dzięki nim śledzimy przesyłki, przeglądamy oferty, kupujemy, słuchamy muzyki, sprawdzamy trasy, trenujemy, komunikujemy się. Warto wspomnieć, chociażby o aplikacji InPost, WhatsApp, Instagram, Allegro, Messenger czy OLX oraz dowolnego banku. W tym roku użytkownicy mieli do wyboru 2,7 miliona aplikacji w Google Play i prawie 1,82 miliona w App Store.

Z racji tego, że wciąż powstają nowe aplikacje, a na rynku jest ich szeroki wybór, promocja aplikacji staje się równie ważna, co jej udoskonalanie i dostępność. Reklama powinna być ukierunkowana zarówno na już korzystających z aplikacji, jak i potencjalnych użytkujących. Promocja aplikacji ma miejsce podczas wprowadzenia jej na rynek i w czasie, kiedy jest już długo dostępna, ale nie do końca wykorzystano jej potencjał sprzedażowy.

Kampanie promujące aplikacje w Google

Najczęstszą formą wypromowania aplikacji jest reklama. Google Ads (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/google-ads/kampanie-promujace-aplikacje/) pozwala na promowanie aplikacji w wyszukiwarce Google (również w Discover), w serwisie YouTube, Google Play i sieci reklamowej (np. innych aplikacjach lub poczcie Gmail). Tworzenie kreacji jest automatyczne. Google korzysta z dostępnych zasobów i udostępnianych przez reklamodawcę treści, takich jak tekst, grafika i wideo. Podobnie jest z kierowaniem i ustalaniem stawki - system robi to za nas, przy czym kierowanie podlega optymalizacji. Reklama może pojawiać się u wszystkich użytkowników lub skłonnych wykonać w aplikacji działanie. Google do tworzenia reklam, kierowania do właściwej grupy użytkowników i określania stawek wykorzystuje technologię systemów uczących. Oznacza to, że reklama dociera do osób, które najprawdopodobniej wykażą się oczekiwaną aktywnością. Jaką? O tym niżej.

Cele promowania aplikacji

Jeśli korzystamy z Google Ads, promowanie aplikacji może zrealizować jeden z wybranych celów: pobranie aplikacji i wykonanie określonej czynności, działania użytkowników w aplikacji, kierowanie reklamy do osób, których zachowanie może przyczynić się do zwiększenia zysków firmy. Promować aplikację możemy w miejscach innych niż sieć Google. Dla przykładu Facebook również oferuje ten typ reklamy. Tutaj mamy do wyboru trzy cele - zwiększenie liczby osób instalujących aplikacje z Apple App Store lub Google Play (instalacje aplikacji), skierowanie do otwarcia i korzystania z aplikacji (ruch), aktywizacja obecnych użytkowników w kierunku oczekiwanych zachowań (konwersja). W ostatnim przypadku może to być korzystanie z aplikacji albo działania, takie jak zakup.

Aplikacje warto także promować przy pomocy znanych metod marketingowych. Mowa tutaj o współpracy z influencerami (blogerami, vlogerami itp.), publikowaniu treści sponsorowanych w serwisach branżowych lub w mediach własnych (np. na blogu) czy przygotowaniu filmu omawiającego działanie aplikacji lub pokazanie, co oferowane rozwiązanie może zrobić dla osoby, która będzie z niego korzystać. Warto także stworzyć landing page, na którym zamieścimy kod QR umożlwiający pobranie aplikacji.   

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje