Garmin wycofuje 1,25 mln nawigacji

Garmin ogłosił dobrowolne wycofanie ze sprzedaży około 1,25 miliona osobistych urządzeń nawigacyjnych z serii nüvi (z czego w przybliżeniu 796 000 egzemplarzy zostało sprzedane w Stanach Zjednoczonych).

W wycofywanych urządzeniach zastosowano baterie wyprodukowane przez niezależnego dostawcę w określonym przedziale czasowym i o określonym wzorze płytki drukowanej. Garmin zidentyfikował potencjalną możliwość przegrzania się w przypadku zastosowania w urządzeniach Garmin wspomnianych baterii. Istnieje prawdopodobieństwo, że interakcja tych dwóch czynników będzie, w nielicznych przypadkach, powodować możliwość przegrzania, co może skutkować zwiększonym ryzykiem wywołania pożaru.

Wspomniany problem zidentyfikowano w mniej, niż dziesięciu przypadkach określonych modeli nüvi. Żadna ze zgłoszonych awarii nie spowodowała znaczącego zniszczenia mienia, nikt również nie odniósł obrażeń. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę długofalowe zaangażowanie Garmin w sprawy bezpieczeństwa i poczucie satysfakcji klienta oraz ostrożność w postępowaniu, spółka podjęła działania mające na celu wycofanie ze sprzedaży tych urządzeń nüvi, które są wyposażone w dany wzór płytki drukowanej oraz w baterie wyprodukowane przez niezależnego dostawcę w określonym przedziale czasowym.

Reklama

Równolegle z wycofaniem ze sprzedaży obarczonych wadą urządzeń, Garmin oferuje klientom możliwość bezpłatnej naprawy urządzeń, które pojawiły się już w sprzedaży.

Aby wymienić baterię w ramach obecnej akcji, użytkownicy proszeni są o dostarczenie wszelkich wadliwych nawigacji do autoryzowanej filii Garmin, postępując zgodnie z procedurą opisaną poniżej.

Garmin zachęca klientów do odwiedzania strony internetowej w celu stwierdzenia, czy ich urządzenie nüvi jest jednym z nielicznych modeli kwalifikujących się do wymiany baterii. Problem może dotyczyć tylko modeli o numerach 200W, 250W, 260W, 7xx i 7xxT (gdzie w miejsce xx należy wstawić dwucyfrowy numer). Modele te sprzedawane były na całym świecie.

W celu określenia, czy dane urządzenie jest obciążone wadą, użytkownicy proszeni są o odwiedzenie strony http://www.garmin.com/nuvibatterypcbrecall. Zostaną poproszeni o podanie numeru seryjnego urządzenia nüvi, a jeśli ich nawigacja posiada wspomniany defekt, wówczas otrzymają instrukcje, w jaki sposób przesłać urządzenie nüvi do naprawy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Garmin dokona wymiany baterii oraz zainstaluje podkładkę dystansową na wierzchniej części baterii, bezpośrednio w sąsiedztwie płytki drukowanej, a następnie zwróci urządzenie klientowi bez pobierania jakichkolwiek opłat. W przypadku braku dostępu do internetu, użytkownicy mogą skontaktować się z firmą Garmin telefonicznie - 00800 441 24 54.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: płytki | wycofanie | urządzenie | Garmin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy