Reklama

​"Chcemy być jedną z największych marek na Starym Kontynencie"- rozmowa z szefem realme na Europę

Realme 6 - zadebiutował na początku kwietnia tego roku wraz z oficjalnym startem realme w Polsce /INTERIA.PL

O najbliższych miesiącach w świecie smartfonów, implementacji 5G i ambicjach o awansowaniu do grona jednej z pięciu największych marek na naszym kontynencie, rozmawiamy z Madhavem Shethem, CEO realme na m.in. Europę.

Interia: Realme pojawiło się w Polsce w kwietniu - od tamtego momentu minęło kilka miesięcy. Czy nie miałbyś nic przeciwko podzieleniu się informacją, który ze smartfonów realme odniósł największy sukces na polskim rynku?

Reklama

Madhav Sheth: Realme to w tej chwili najszybciej rozwijająca się marka smartfonów na świecie. Wejście do Europy było i nadal jest dla nas priorytetem. Polska to największy rynek w regionie CEE i jego geograficzne serce. Ludzie są tutaj otwarci na nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, dlatego sądzimy, że Polska ma potencjał, by znaleźć się w Top 5 na kontynencie. O naszym sukcesie w kraju świadczy na pewno zaufanie użytkowników i rosnące wyniki sprzedaży. Tak naprawdę wszystkie modele realme, zarówno te z niższej półki cenowej, jak i flagowce, zostały tutaj świetnie przyjęte. Z pewnością warto tutaj podkreślić sukces serii realme 6, która cieszy się niesłabnącą popularnością i została doceniona przez wielu dziennikarzy z branży technologicznej za jej specyfikę i wydajność (nasz test realme 6 i więcej informacji o samej firmie). 

Jeśli smartfon kosztujący około 1000 zł (250 euro) jest bardziej niż "dostatecznie dobry", to z jakiego powodu ludzie powinni kupować droższe urządzenia?

- Nasza marka to twórca trendów technologicznych, który chce dostarczać inteligentne urządzenia młodym ludziom na całym świecie. Wiemy, że różni ludzie mają różne wymagania dotyczące ich sprzętu. Dla popularyzatora technologii, jakim jest realme, głównym wyzwaniem jest uczynienie zaawansowanej technologii bardziej przystępną cenowo. Mowa nie tylko o smartfonach, ale także gadżetach AIoT. Innowacyjne możliwości i przełomowe rozwiązania są niestety drogie, dlatego flagowe telefony kosztują nieco więcej - bo sama technologia kosztuje więcej. Jednak, co najważniejsze, design, wydajność i zastosowane funkcje warte są swojej ceny. Dlatego użytkownicy, którzy mierzą wysoko, chcą więcej i nigdy nie są w pełni usatysfakcjonowani, szukając idealnego sprzętu powinni zainwestować w droższe urządzenia. Dzięki temu otrzymają przełomowe i inteligentne rozwiązania, które ułatwią im życie.

Co będzie najważniejszą częścią strategii realme w najbliższych miesiącach w Europie Środkowo-Wschodniej?

- Mówiąc o całym kontynencie, jesteśmy zdeterminowani, aby w 2021 r. znaleźć się w pierwszej piątce producentów smartfonów w Europie z ponad 15 milionami sprzedanych egzemplarzy. Aby osiągnąć ten ambitny cel, stworzyliśmy nową strategię "One Europe" ("Jedna Europa"). W jej ramach chcemy jednocześnie wprowadzać nasze flagowe produkty na osiem kluczowych rynków. W Europie Środkowo-Wschodniej, z wyjątkiem Polski, należą do nich: Czechy, Grecja, Serbia i Chorwacja. Nasz plan jest jednocześnie imponujący i prosty: znaleźć się w pierwszej piątce na tych 5 rynkach do końca 2020 roku.

- To prawda, nasze cele są bardzo ambitne i mogą wydawać się trudne do zrealizowania, ale taka jest nasza marka. Co więcej, z naszej analizy danych wynika, że jest to osiągalne. Plany na przyszłość realme są jeszcze bardziej imponujące. Do końca 2023 roku chcemy dotrzeć do 100 milionów klientów na całym świecie. Jak to zrobimy? Wsłuchując się w oczekiwania młodych użytkowników i kierując się strategią dostosowaną do ich potrzeb.

Wiele słyszymy o 5G i Internecie rzeczy - większość konsumentów wciąż nie jest świadoma tych technologii. Dlaczego obie powinny być uważane za tak ważną część naszej przyszłości?

- Rozwój sieci 5G oraz innych technologii to główny cel na kolejne lata. 5G to nie tylko ultra szybkość, ale również sposób na rozwiązanie problemu z mobilnym Internetem w zatłoczonych miejscach. To właśnie Europa będzie pierwszym rynkiem, który w pełni zaimplementuje sieć 5G. Praca nad nowymi technologiami, która ma poprawić jakość życia, to główny cel wszystkich producentów. Dlatego nowe rozwiązania to integralna część naszej przyszłości. Realme aspiruje do bycia pionierem 5G, dlatego chcielibyśmy natychmiast wprowadzić nasze produkty 5G na wszystkie obsługiwane rynki. W przyszłości wszystkie oferowane przez nas produkty na całym świecie będą obsługiwać pasma 5G.

Jakie będą - poza 5G - najważniejsze nowe technologie i rozwiązania wykorzystane w nadchodzącym smartfonie w 2021 roku?

- Priorytetem są dla nas potrzeby użytkowników, ich komfort i wydajność sprzętu, jaki im oferujemy. Dlatego najważniejsze rozwiązania technologiczne na następne miesiące to rozbudowywanie naszego ekosystemu produktów. Naszą strategię produktową na najbliższe lata można skrócić do "1 + 4 + N". Smartfon to nadal centralny punkt działań, ale dodajemy do niego 4 urządzenia, czyli Smart TV, zegarek, słuchawki i głośniki. System ten jest ponadto gotowy do obsługi liczby "N" dodatkowych inteligentnych urządzeń. Urządzenia te (AIoT) stają się coraz ważniejsze w naszym portfolio. Do końca tego roku chcemy wprowadzić aż 50 takich urządzeń na całym świecie, a w przyszłym roku chcielibyśmy dostarczyć ich ponad 100. W ten sposób chcemy sprawić, aby AIoT stało się częścią naszego życia w łatwiejszy oraz przede wszystkim tańszy sposób. I z pewnością zadbamy o to, by jak najszybciej stało się to również na polskim rynku. 

*****

Madhav Sheth, CEO realme India oraz realme Europe

Związany z realme od samego założenia marki. W 2017 roku dołączył do OPPO jako Dyrektor ds. Sprzedaży. Pełniąc to stanowisko odgrywał kluczową rolę w rozwoju kanałów sprzedaży. W maju 2018 roku dołączył do założyciela realme, Sky Li, aby wprowadzić markę na rynek w Indiach. W krótkim czasie doprowadził realme na drugie miejsce największych marek telefonów pod kątem sprzedaży online oraz na czwarte miejsce ogółem w całych Indiach. 

Sheth jest laureatem wielu prestiżowych nagród, takich jak “40 under 40" - plebiscytu organizowanego przez Business World. W sierpniu 2020 roku Madhav Sheth objął stanowisko wiceprezesa realme i CEO w Europie, pozostając jednocześnie szefem indyjskiego oddziału

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Realme | smartfony z chin | Smartfon do 1000 zł

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje