Apple traci udziały na rynku tabletów
Apple od pewnego czasu traci udziały na rynku tabletów. Co na to konkurencja?
Z badań przeprowadzonych przez International Data Corporation wynika, że Apple straciło udziały w tym sektorze z 65,5 do 50,4 proc. w okresie od drugiego do trzeciego kwartału bieżącego roku. Najbardziej na spadku skorzystały Samsung oraz Amazon, które odnotowują znaczący przyrost.
W dalszym ciągu konkurencji potrzeba ponad 30 proc. na objęcie prowadzenia (Samsung), jednak analitycy szacują, że różnica za jakiś czas się wyrówna. Z drugiej strony Tom Mainelli z IDC uważa, że spadek zainteresowania tabletami Apple'a jest spowodowany oczekiwaniem na nowego iPada mini i jest to tylko chwilowe osłabienie sprzedaży.
Warto dodać, że w ciągu ostatniego roku rynek sprzedaży tabletów wzrósł o 49,5 proc. Najbardziej skorzystały na tym Samsung oraz ASUS (za sprawą Nexus 7), których sprzedaż wzrosła odpowiednio o 325 i 243 proc. Do tego grona w następnym roku powinien dołączyć również Microsoft Surface, którego zainteresowanie regularnie wzrasta.