Reklama

W Q2 2011 sprzedano więcej tabletów niż netbooków

"Firmowy" tablet kosztuje średnio tyle, co netbook. To powoduje, że mając w portfelu ok. 1500 złotych (lub więcej) coraz częściej zastanawiamy się co kupić - dotykową dachówkę czy urządzenie oferujące zarówno ekran, jak i klawiaturę.

Wspominam o tym nie bez powodu - z globalnego zestawienia sprzedaży można wywnioskować, że w drugim kwartale 2011 roku tablety sprzedały się w większej ilości niż netbooki. Pierwszy raz w historii.

Reklama

Jak wynika z informacji przekazanych przez firmę ABI Research, sprzedaż tabletów w drugim kwartale bieżącego roku wzrosła aż o 112,5% w porównaniu do pierwszego kwartału - z 6,4 mln do aż 13,6 miliona sztuk (a w Q3, co wiemy z innego źródła - 16,7 mln egzemplarzy), co niewątpliwie robi imponujące wrażenie. Z raportu dotyczącego sprzedaży netbooków wynika natomiast, że zainteresowanie tego typu sprzętem - w analogicznym okresie sprzedano 7,3 mln sztuk (przez wcześniejsze trzy miesiące - 8,4 mln).

Według przedstawiciela ABI, Jeffa Orra, tendencja do kupowania tabletów będzie rosła. Przywołane wyżej wyniki pokazują potencjał tkwiący w tabletach i wzrost zainteresowania wśród ludzi tego typu sprzętem.

Lecz aby trend ten się utrzymał, muszą się pojawiać na rynku dwie grupy urządzeń. Pierwsza zawierająca tablety z coraz lepszymi parametrami technicznymi, czyli sprzęt dla wymagających (modele z Tegrą 3, iPad 3, itp., które zadebiutują w 2012 roku). Druga - tablety o mniej ciekawych, aczkolwiek mimo wszystko zadowalających parametrach, których cena będzie ustalona na takim poziomie, by każdy sobie mógł na nie pozwolić.

Źródło informacji

tabletowo.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: tablet

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje