Reklama

VoIP w Polsce

84% respondentów, którzy korzystają z technologii VoIP uważa, że inwestycja ta jest z punktu efektów finansowych opłacalna - wynika z badania "Rynek VoIP w Polsce" wykonanego przez i-Metrię. Zdaniem 42% respondentów skala oszczędności wydatków na połączenia telefoniczne po wdrożeniu VoIP waha się pomiędzy 20-30%.

"Wśród menedżerów mających doświadczenie w pracy z VoIP przeważają bardzo pozytywne doświadczenia związane zarówno z oceną efektów finansowych inwestycji, jak i jakością rozwiązań" - piszą analitycy w raporcie. Z badania wynika, że wśród menedżerów firm, które nie wdrożyły tej klasy rozwiązania aż 53% ma pozytywny stosunek do technologii VoIP.

Reklama

Badanie polskiego rynku usług VoIP zostało przeprowadzone przez I-Metrię w sierpniu br., a uzyskane wyniki opracowano w formie raportu "Rynek VoIP w Polsce". Badaniem objęto rynek klientów korporacyjnych. Celem badania było określenie potencjału rozwoju polskiego rynku usług VoIP oraz zbadanie oczekiwań względem rozwiązań tego typu wśród menedżerów IT dużych firm.

Mimo pozytywnego doświadczenia menedżerów IT dużych firm, które korzystają z usług VoIP, wpływ tego rozwiązania na rynek telekomunikacyjny jest dość umiarkowany. Pojawienie się usługi VoIP w ofercie ISP nie spowodowało obniżenia stawek za połączenia międzynarodowe, które wciąż utrzymują się na wysokim poziomie (91% firm korzystających z VoIP korzysta z połączeń międzynarodowych w technologii VoIP).

Zdaniem analityków I-Metrii w dalszej perspektywie czasowej na kształcie polskiego rynku usług VoIP zaważą trzy czynniki:

1/ wysoki poziom akceptacji dla technologii VoIP wśród menedżerów IT, co jest efektem stałego wzrostu jakości połączeń;

2/ postępujący proces redukcji stawek TP S.A. za połączenia międzymiastowe oraz deregulacja rynku rozmów międzymiastowych, co będzie wywierać wpływ na obniżenie atrakcyjności finansowej wdrożenia technologii VoIP; tendencja ta już znajduje odzwierciedlenie w malejącej przewadze kosztowej połączeń realizowanych z technologii VoIP nad tradycyjnymi połączeniami oferowanymi przez TP S.A.; oraz

3/ presja ekonomiczna na konwergencję sieci transmisji danych i głosu.

Zdaniem analityków "należy spodziewać się rosnącej presji na konwergencję sieci transmisji danych i głosu ze strony samych operatorów telekomunikacyjnych - zgodnie z logiką ekonomiczną nakazującą budować raczej jedną sieć teleinformatyczną w miejsce rozdzielnych sieci transmisji głosu i danych."

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Polsko!

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje