Reklama

UKE: Dezaktywacja kont pre-paid jest uzasadniona

Czy okres ważności konta użytkownika pre-paid narusza prawa konsumentów? UKE odpowiada na pytania o zasadach działania usług przedpłaconych w sieciach telefonii komórkowej.

UKE, w związku z zapytaniami konsumentów w sprawie zapisów regulaminów świadczenia usług przedpłaconych (pre-paid) w sieciach komórkowych, postanowił wydać w tej sprawie oświadczenie - tłumacząc dlaczego po upływie określonego przez operatora terminu od daty zasilenia konta przez użytkownika, karta SIM staje się nieaktywna, a zgromadzone na koncie użytkownika środki pieniężne przepadają.

Reklama

Ustawa o prawie Telekomunikacyjnym nie reguluje kwestii dotyczących usługi pre-paid. Szczegółowe zasady dotyczące świadczenia usług w systemie pre-paid określają regulaminy oraz cenniki świadczenia usług przedpłaconych przez operatorów.

UKE tłumaczy, że operator świadczący usługi w systemie pre-paid ponosi szereg kosztów związanych z funkcjonowaniem karty SIM w sieci także po zakończeniu okresu aktywności karty, którego długość zależy od wartości doładowania konta. Pomimo, że użytkownik ma nieaktywne konto i nie może korzystać z połączeń wychodzących, operator jeszcze przez pewien czas świadczy usługi "przychodzące".

Operator przez cały okres nieaktywności konta pozostaje w gotowości do wznowienia świadczenia usług telekomunikacyjnych w pełnym zakresie. Powoduje to konieczność utrzymywania konta w systemach informatycznych oraz elementach sieciowych. Operator przez cały ten czas musi utrzymywać kartę SIM w systemach swojej sieci. Pomimo, że użytkownik nie korzysta z usług wychodzących, operator musi posiadać informacje dotyczące położenia danego terminala, pozwalające na jego lokalizację i zestawienie połączenia. Konieczne jest też zarezerwowanie danego numeru klienta.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Parlam | okres | karty | świadczenia | operator | konta | UKE

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje