Spada popularność TP SA

Blisko co drugi klient Telekomunikacji Polskiej SA rozważa możliwość rezygnacji z usług tego operatora po wprowadzeniu w maju podwyżki abonamentu - wynika z badań przeprowadzonych przez OBOP. TP SA podniosła 1 maja ceny abonamentu z 30,50 zł do 42,70 zł. Jednocześnie wprowadziła nowy abonament w cenie 28 zł dla osób dzwoniących sporadycznie. Możliwość zrezygnowania z usług TP SA rozważają najczęściej osoby w średnim wieku 44-54 lata (47 proc.) i osoby młode 15-24 lata (47 proc.). Najmniej skłonni zrezygnować z usług TP SA są ludzie starsi. Deklaruje to 36 proc. osób w wieku 65 lat i więcej.

71 proc. badanych wie, że TP SA oferuje dwa rodzaje abonamentu. Najmniejszy odsetek osób, które o tym wiedzą, jest w grupie najmłodszych (15-24 lata) i najstarszych (powyżej 64 lat). Świadomość istnienia dwóch abonamentów jest również niższa wśród gospodyń domowych i rolników.

84 proc. badanych, które wiedziały o nowym abonamencie TP SA, nie zdecydowało się na niego.

Na tańszy abonament zdecydowali się głównie ludzie starsi - 55-64 lata i więcej (ok. 22 proc.). Najmniej chętnych do skorzystania z nowej oferty było wśród osób młodych mających 35-44 lata (11 proc.).

Reklama

Według 51 proc. respondentów informacje o nowym abonamencie uzyskane od TP SA były dla nich niewystarczające do podjęcia decyzji. Opinie takie najczęściej pojawiły się wśród młodzieży, w grupie wiekowej 15-24 lat (67 proc.). Wybór między dwoma abonamentami był łatwiejszy dla osób, które płacą rachunki poniżej 50 zł. 58 proc. z nich uważa, że informacje były wystarczające do podjęcia decyzji.

Osoby płacące rachunki powyżej 50 zł były mniej zdecydowane, tylko 46 proc. uważa, że ilość informacji dotyczących oferty była wystarczająca do wyboru nowego abonamentu. Wśród osób, które nie zmieniły abonamentu do tej pory 29 proc. rozważa możliwość skorzystania z tańszego abonamentu w przyszłości. 70 proc. badanych o nowej ofercie dotyczącej niższego abonamentu dowiedziało się od Telekomunikacji Polskiej SA.

Ośrodek Badań Taylor Nelson OBOP przeprowadził badanie na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski. Zrealizowano 990 wywiadów i przebadano 710 gospodarstw domowych, które korzystają z

usług Telekomunikacji Polskiej SA. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Regulacji Telekomunikacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: abonament | starsi | popularność | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama