Rynkowa porażka komórki Google

Kiedy Google pokazało światu swój telefon - Nexus One, wydawało się, że ta superkomórka zabierze dużą cześć rynku takim firmom, jak Apple, czy Nokia. Rzeczywistość pokazała jednak, że Nexus One nie znalazł jednak wielu odbiorców i Google musi teraz pogodzić się z myślą, że jego telefon to rynkowa porażka.

Nexus One miał swoją premierę w styczniu i do dzisiaj sprzedano zaledwie 135 tysięcy egzemplarzy tego urządzenia. W pierwszym tygodniu, od momentu jego pojawienia się na rynku zostało sprzedanych 20 tysięcy sztuk. Po pierwszym miesiącu liczba ta wzrosła do 80 tysięcy, ale później było już tylko gorzej. Dla porównania, iPhone sprzedał się w milionie egzemplarzy w zaledwie 74 dni po premierze.

Telefon można nabyć poprzez internet, bądź u operatora T-Mobile - ale nawet ten fakt nie usprawiedliwia tak słabego zainteresowania komórką. Narzędzia marketingowe, jakie miało do dyspozycji Google (najpopularniejsza na świecie strona internetowa Google.com) pozwalały przypuszczać, że telefon znajdzie o wiele większą rzeszę nabywców.

Reklama

Tymczasem Nexus One okazał się niewypałem i ciężko stwierdzić dlaczego tak się stało. Zapewne część użytkowników nie przywykła do kupowania telefonów przez internet, a pozostali nie są przekonani do Nexusa, chociażby ze względu na problemy z zanikaniem zasięgu 3G. A może na rynku superkomórek nie ma już miejsca dla kolejnego gracza?

Źródło informacji

PC Format
Dowiedz się więcej na temat: komórki | telefon | porażka | Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy