Reklama

Rozszerzona lokalizacja w Idei

W sieci Idea od początku maja 2002 r. dostępna jest usługa lokalizacyjna "co, gdzie, którędy?". Usługa ta oprócz automatycznej lokalizacji miejsca pobytu umożliwia poznanie listy najbliższych obiektów i punktów usługowych oraz odległość do nich. Serwis "co, gdzie, którędy?" dostępny był w ub.r. poprzez przeglądarkę WAP lub wysłanie SMS z zapytaniami. Teraz jego funkcjonalność została wzbogacona o wersje głosową systemu IVR.

Z usługi mogą korzystać wszyscy abonenci sieci Idea, którzy połączą się z numerem *7144 (opłata za minutę 1 PLN netto). Podobnie jak wersja SMS'owa i WAP'owa serwis wykorzystuje system pozwalający na zlokalizowanie karty SIM, z której realizowane jest połączenie i na tej podstawie dobiera najbliższe obiekty z kategorii wybranej przez dzwoniącego. Po uzyskaniu połączenia z numerem *7144 dzwoniący słyszy kolejne komunikaty lektora, ułatwiające korzystanie z serwisu. Nowością w serwisie jest uproszczony sposób jego obsługi i nawigacji za pomocą jednego klawisza telefonu - 0.

Reklama

Ponadto serwis zapamiętuje wcześniejsze wybory i przy kolejnym kontakcie automatycznie układa dla dzwoniącego indywidualne menu przyspieszające proces poszukiwania informacji. Pierwszym z etapów jest określenie trybu lokalizacji (automatyczna lub ręczna). Następnie użytkownik ma możliwość wyboru jednej z 6 podstawowych kategorii: rozrywka, sytuacje awaryjne, zakupy, usługi, turystyka. Kolejnymi decyzjami precyzuje swoje potrzeby i zarazem uściśla zakres przeszukiwanych danych.

Przykład 1

Wybierając kategorię "sytuacje awaryjne" dzwoniący może wybrać jedną przeszukiwanych opcji: zdrowie, pieniądze, samochód, dom, podróż. System dobierając informacje, bierze pod uwagę nie tylko lokalizację dzwoniącego, ale także aktualną datę i czas.

Przykład 2

Osoba zainteresowana repertuarem kin, która będzie korzystała z serwisu 3 stycznia 2003 roku o godz. 18.00, otrzyma informacje o seansach rozpoczynających się tego dnia po 18.00. Serwis wyposażony jest dodatkowo w funkcję - "SMS notatnik". Dzięki niej użytkownik może zapisać szczegóły oferty, którą odnalazł w serwisie. Otrzyma je w postaci SMS'a i będzie mógł przechowywać tak długo, jak będą mu potrzebne. W przypadku przewodnika po zabytkach "SMS notatnik" pozwala na zbieranie najważniejszych informacji, takich jak daty czy nazwiska. Więcej informacji - na stronie WWW: www.idea.pl

Dowiedz się więcej na temat: serwis | lokalizacja | idea

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje