Reklama

Problemy z neostradą tp

W lutym usługa neostrada tp została przeciążona. Głównym powodem takiego obrotu spraw było ściąganie potężnych plików z sieci P2P.

Skargi klientów trafiły do UKE, który zwrócił się do Telekomunikacji o wyjaśnienie całej sprawy. Jak twierdzi TP, od momentu uwolnienia limitu transferów usługi neostrada tp, dało się zaobserwować 70-procentowy wzrost ruchu peer-to-peer. Użytkownicy pobierali z sieci zbyt duże pliki, m.in. filmy i różnego rodzaju oprogramowanie (np. gry komputerowe). W efekcie wywołało to przeciążenie sieci. Szczególnie dało się to zaobserwować między 9 a 12 lutego 2007

Reklama

Znacznie większemu ruchowi w sieci towarzyszył wzrost ilości zgłoszeń na infolinię 800-102-102 (obsługa klientów usługi neostrada tp). Według oświadczeń TP SA, obecnie sytuacja stabilizuje się, a natężenie ruchu w sieci maleje. Telekomunikacja twierdzi, że ma to związek ze spadkiem zainteresowania użytkowników neostrady tp ściąganiem dużych plików z sieci.

Lekarstwem na tego typu problemy mają być nowe inwestycje Telekomunikacji, które według zapewnień firmy powinny polepszyć przepustowość sieci dla klientów neostrady tp. Dodatkowo prowadzone są działania, mające na celu poprawienie jakości usług w "zagrożonych" regionach, które polegają na "przepinaniu" klientów na mniej obciążone trakty.

Inną odpowiedzią ma być zmniejszenie prędkości. Jeśli TP nie będzie mogło (w aktualnych warunkach technicznych) świadczyć usługi na satysfakcjonującym dla klienta poziomie - zaproponowana zostanie mu "migracja w dół", czyli zmiana opcji usługi na niższą, bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: ściąganie | neostrada | problemy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje