Ponad połowa Polski w mobilnej sieci

Ericsson Consumer Lab podaje, że w Polsce użytkownicy mobilnego internetu stanowią 55 proc. wszystkich internautów. Jest to udział wyższy, niż w Wielkiej Brytanii (43 proc.) i USA (31 proc.).

Wśród polskich internautów widoczny jest też szybki wzrost udziału korzystających z mobilnego internetu - z 20 proc. w 2009 r. do 55 proc. w 2011 r. Ericsson Consumer Lab przepytał polskich internautów o ich potrzeby, zainteresowania oraz sposoby korzystania z internetu.

Różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego internetu głównie przy pomocy laptopów (79 proc. użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40 proc. urządzeń dostępowych dla mobilnego internetu -mobilny internet w tych krajach wykorzystywany jest głównie przez smartfony (Wielka Brytania:73 proc., USA: 67 proc.).

Reklama

Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25 proc. do 58 proc., to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57 proc. w 2009 do 79 proc. w 2011 r.).

Polacy używają mobilnego internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi ze korzysta z mobilnego Internetu w domu, w "stałym miejscu"- nie ruszając laptopa z biurka. Dla 86 proc. badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do internetu jest zasięg.

- Wyniki pokazują, że polscy Internauci są bardziej mobilni, niż amerykańscy, brytyjscy, czy niemieccy - cenimy sobie możliwość korzystania z internetu wszędzie, podobnie jak Włosi. Wskazują na to także motywy korzystania z mobilnego internetu: ankietowani na pierwszych miejscach stawiają mobilność - nawet w domu - oraz zasięg mobilnego dostępu szerokopasmowego. Są za tę wygodę i swobodę skłonni płacić sami, nawet nie oczekując, że zapłaci za to np. pracodawca. Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego Internetu z laptopów, netbooków i tabletów - co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona - powiedział Tomasz Kulisiewicz, analityk wiodący firmy Audytel.

Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów. Ericsson prowadząc badania w 40 krajach na całym świecie opiera swoje badania konsumenckie na wartościach, jakimi kierują się użytkownicy nowych technologii.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: USA | mobilny internet | sieci | Ericsson
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy