Polacy wydali w sieci 2,7 mld zł

GUS wyliczył, że całkowita wartość zakupów internetowych wyniosła w 2006 r. 2,7 mld zł. Komputer miało 45 proc. gospodarstw domowych, a 36 proc. dostęp do internetu - wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS).

GUS podał, że w 2006 r. 74 proc. gospodarstw miało telefony komórkowe, a 72 proc. dysponowało telefonami stacjonarnymi. Dostęp do telewizji kablowej miało 34 proc. gospodarstw, a 7 proc. - do cyfrowej. Z kolei 22 proc. gospodarstw domowych miało szerokopasmowy dostęp do internetu.

Według GUS, dostęp do internetu miało 73 proc. gospodarstw o najwyższych dochodach, wobec 17 proc. gospodarstw o dochodach najniższych. Liczba ta była też większa w dużych miastach. Podobne proporcje zaobserwowano wśród posiadaczy telefonów komórkowych.

Reklama

Jako główny powód braku dostępu do internetu gospodarstwa domowe wymieniały najczęściej brak potrzeby (43 proc.), koszty sprzętu i dostępu (36 proc. i 35 proc.) oraz brak umiejętności (19 proc.).

43 proc. Polaków w wieku 16-74 lat regularnie korzystało z komputerów (co najmniej raz w tygodniu), a 34 proc. - z internetu. Najwięcej osób regularnie korzystających z internetu odnotowano wśród uczniów i studentów (81 proc.), osób z wyższym wykształceniem (72 proc.) oraz mieszkańców dużych miast (48 proc.).

Internet wykorzystywany był głównie do obsługi poczty elektronicznej, wyszukiwania informacji o towarach i usługach, udziału w dyskusjach i czatach internetowych oraz gier i pobierania plików z muzyką.

GUS podaje, że 56 proc. Polaków było zainteresowanych kontaktowaniem się z urzędami przez internet, jednak tylko 14 proc. korzystało już z takiej formy. 18 proc. jest zainteresowanych rozliczaniem przez internet podatków i załatwianiem formalności związanych np. z wydawaniem prawa jazdy i paszportu.

Zakupy w internecie robiło 12 proc. osób w wieku 16-74 lat. Najczęściej były to książki i czasopisma. GUS wyliczył, że całkowita wartość zakupów internetowych wyniosła w 2006 r. 2,7 mld zł. Było to średnio ponad 750 zł na każdego kupującego internautę. Wśród badanych przez GUS przedsiębiorstw, 93 proc. wykorzystywało w 2006 r. komputery, 89 proc. miało dostęp do internetu, a ze stałych połączeń szerokopasmowych korzystało 46 proc. firm.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Internet | GUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy