Polacy chcą więcej internetu

Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przedstawiła stan polskiego rynku telekomunikacyjnego po dwóch latach od objęcia przez siebie urzędu.

Prezes UKE pisze, że postawiła sobie następujące nadrzędne cele działania:

Reklama

- zwiększenie konkurencyjności polskiego rynku telekomunikacyjnego,

- spadek cen za usługi oferowane na tym rynku,

- zwiększenie atrakcyjności i dostępności ofert dla klienta indywidualnego.

Szefowa UKE twierdzi, że obecny stan rynku telekomunikacyjnego w Polsce robi duże wrażenie, przede wszystkim z punktu widzenia ogromnych zmian, które na nim zaszły: wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz ilość jego klientów rośnie we wszystkich obszarach rynku obserwujemy dynamiczny spadek cen, w niektórych jego segmentach, oprócz niższej ceny za daną usługę otrzymujemy także znacznie lepszą jej jakość/wartość, w większości obszarów rynku zdecydowanie wzrasta jego stopień konkurencyjności - podsumowuje swoją działalność Anna Streżyńska.

Biorąc pod uwagę poszczególne obszary rynku, nie w każdym z nich obserwujemy wzrost jego wartości. W przypadku usług głosowych w telefonii stacjonarnej wartość ta znacznie spadła. Takie są jednak preferencje i wybór konsumentów nie tylko polskich - podobne trendy można zaobserwować w innych krajach. Naturalnie nie wszystkie zmiany zachodzące na rynku są wynikiem działania UKE - dodaje Anna Streżyńska.

Na stronach internetowych opublikowano "Raport wykonania strategii regulacyjnej". My prezentujemy analizę trendów UKE:

Telefonia stacjonarna

Na rynku telefonii stacjonarnej można zaobserwować spadek wartości wszystkich analizowanych parametrów obrazujących całość rynku. Telefon stacjonarny ma coraz mniej zwolenników, wykonują oni coraz mniej połączeń, a ogólny czas trwania wszystkich rozmów wychodzących z telefonów stacjonarnych jest krótszy. Tym samym przychody operatorów świadczących usługi telefonii stacjonarnej spadają. Jedynym rodzajem usługi świadczonej przez operatorów sieci stacjonarnej, którą cechuje znaczny wzrost zainteresowania klientów jest usługa dostępu do internetu.

W analizowanym okresie łączna ilość użytkowników telefonii stacjonarnej w Polsce spadła o 21,6 proc. biorąc pod uwagę koniec roku 2004 jako podstawę wyliczeń i porównując ją do estymacji na koniec roku 2007.

Analogicznie licząc, przychody z usług telefonii stacjonarnej spadły o 16,8 proc. Całkowita liczba minut połączeń wykonanych z telefonów stacjonarnych spadła w analizowanym okresie o 23,8 proc..

Dowiedz się więcej na temat: UKE | Anna Streżyńska

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje