Polacy boją się zmieniać operatorów

Nowi operatorzy nie będą mieli łatwo. Według ekspertów z firmy doradczej KPMG, debiutujący operatorzy będą musieli ponieść znaczące nakłady finansowe, aby zachęcić klientów do skorzystania z ich usług.

Ponad 70 proc. konsumentów nie chce zmieniać operatora komórkowego, nawet w przypadku braku ograniczeń wynikających z umów lojalnościowych - twierdzi Firma Doradcza KPMG .

Reklama

Cena wydaje się być głównym motorem decyzji przy zmianie na nowego operatora - reszta czynników ma charakter wtórny. Jednak w walce z zaufanymi markami ma pomóc coś więcej niż tylko cena - Play oraz CenterNET będą musiały także położyć nacisk na jakość usług.

Wraz z nowymi operatorami, na rynku pojawili się także wirtualni gracze - mBank oraz myAvon. To dopiero początek, ponieważ do startu szykują się kolejni wirtualni operatorzy.

Według badań KPMG jedynie około 9 proc. respondentów jednoznacznie potwierdziło chęć zmiany obecnego operatora. Choć odsetek abonentów deklarujących zmianę operatora jest niewielki, to ich liczba (ok. 3.5 mln) jest "kusząca", szczególnie dla nowych operatorów. Powód? Jest ona prawie dwukrotnie wyższa niż całkowity przyrost liczby abonentów w Polsce w pierwszym półroczu 2007.

Walka nie będzie jednak łatwa. - Nowym operatorom trudno będzie konkurować z istniejącymi graczami w zakresie oferty marketingowej i technicznej jakości usług - komentuje Jan Karasek, Starszy Menedżer w KPMG. Według KPMG 21 proc. klientów zostaje przy swoich obecnych operatorach ze względu na zaufanie. Tylko około 3 proc. abonentów wybiera nowego operatora z powodu zniechęcenia do poprzedniego dostawcy - dodaje Karasek.

Obawa przed zmianą operatora wiąże się także z zwykłym strachem. Blisko 20 proc. badanych stwierdziło, iż nie zmienią swojego operatora bez gwarancji, że zmiana ta nie spowoduje dla nich utrudnień w korzystaniu z usługi. Ostrożność klientów wynika również ze złych doświadczeń z przeszłości, związanych z przenoszeniem numerów między sieciami komórkowymi lub zmianą dostawcy usług dostępu do internetu.

W artykule wykorzystano fragmentu analizy "Nowi gracze na rynku telefonii komórkowej w Polsce. Jak grać, aby wygrać walkę o obecnych i nowych klientów?" autorstwa Firmy Doradczej KPMG

Dowiedz się więcej na temat: firmy | operatorzy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje