Reklama

Ofcom raportuje: wolimy pisać niż rozmawiać

Ofcom przeprowadził na Brytyjczykach badania, dotyczące statystyk związanych z wykorzystywaniem telefonów komórkowych. Najciekawszą informacją jest to, że społeczeństwo zdecydowanie bardziej woli komunikację tekstową niż głosową.

W 2011 roku, 58 proc. osób uczestniczących w badaniach stwierdziło, że preferuje komunikować się poprzez wysłanie SMS-a lub poprzez chat tekstowy (np. za pośrednictwem Facebooka). Z kolei 47 proc. badanych tylko raz dziennie wykonywało połączenie telefoniczne do drugiej osoby. Informacje te uzyskano na podstawie przesłuchania grupy osób w przedziale wiekowym 16-24. Jak wyglądają pozostałe dane?

Reklama

Inne badania wskazują, że obecnie pojedyncza osoba wysyła średnio 50 wiadomości tekstowych tygodniowo. Ponadto o 1 proc. spadła ilość wykonywanych połączeń w 2011 roku, w stosunku do roku poprzedniego. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z telefonami stacjonarnymi, gdzie ilość połączeń w tym samym okresie czasu zmalała aż o 10 proc. Również w tym samym czasie, chatowanie przez telefon zmalało o 5 proc.

Powyższe dane zdają się sugerować zmianę w sposobie komunikacji ze względu na coraz większą popularność smartfonów. Skoro już o nich mowa to warto przytoczyć kolejne statystyki z 2011 roku. 39 proc. dorosłych ankietowanych posiada ten gadżet, a więc o 12 proc. więcej w porównaniu do roku 2010. Wśród powyższych użytkowników 44 proc. twierdzi, że jest to podstawowe narzędzie służące do połączenia z internetem.

W tej grupie również 42 proc. osób korzysta z serwisów społecznościowych, natomiast 51 proc. używa e-maila. Średnia czasu w tygodniu, który użytkownik poświęca na odwiedziny serwisów społecznościowych i skrzynki pocztowej za pomocą smartfonu, wynosi 90 minut.

Badania objęły również użytkowników tabletów. W 2011 roku nastąpił wzrost liczby posiadaczy tego urządzenia o 11 proc. (o 2 proc. w stosunku do poprzedniego roku). O 10 proc. wzrosła także liczba użytkowników E-readera. Co ciekawe 41 proc. osób z tej grupy stwierdziło, że od momentu zakupu zaczęło regularnie czytać.

Źródło informacji

instalki.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: smsy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje