Reklama

"Nie finansuj brudasów" z 36,6

Grupa Pewnych Osób niezadowolona z outdoorowej kampanii nowej marki Plusa - 36,6 - postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Członkowie GPO stworzyli kontrowersyjną akcję, w której 36,6 mocno obrywa za zaśmiecanie miasta naklejkami.

Jednym z elementów wspomnianych działań promocyjnych nowego produktu Polkomtela jest umieszczanie w różnych miejscach naklejek z charakterystyczną, dialogową chmurką. Według założeń twórców takie działania mają skłonić odbiorców do dialogu. Wystarczy wpisać cokolwiek i już jest się członkiem publicznej dyskusji.

Reklama

W nietypowy sposób zareagowała Łódzka Grupa Pewnych Osób, na której blogu czytamy:

"Postanowiliśmy (...) odpowiedzieć na wyzwanie rzucone przez koncern i wykorzystać tę unikalną możliwość do wyrażenia swej opinii przy pomocy narzędzi stworzonych przez rzeczoną firmę specjalnie do tego celu. W pierwszym rzędzie wypowiedzieliśmy się na temat nowej marki, do czego zachęcamy wszystkich łodzian.

Członkowie Grupy rozpoczęli "oczyszczanie" miasta - ze śmietników, znaków drogowych itp. odrywali nalepki, po czym zapisywali je różnymi hasłami wymierzonymi w 36,6 m.in.:

"Brud i syf ta wasza reklama"

"Nie finansuj dewastowania miasta"

"Koniec tego bałaganu"

"36,6 - kupując finansujesz śmiecenie"

"Brudna kampania"

"Marka dla brudasów"

"36,6 = syf"

"Nie finansuj brudasów"

Następnie aktywiści udali się na schody przed siedzibą Plusa, gdzie przykleili wypełnione sloganami etykiety. Prócz tego GPO - postępując w analogiczny sposób jak w powyższym przypadku - na tych samych schodach przykleiła stworzony z naklejek napis "BRUDASY". Swoje działania Grupa sfilmowała i udostępniła w portalu YouTube.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy GPO oraz Polkomtel. Obecnie mamy odpowiedź Grupy, jesteśmy również w kontakcie z Polkomtelem, który obiecał "jak najszybciej przekazać odpowiedzi". Kiedy tylko odpowiedź do nas dotrze tekst zostanie zaktualizowany.

Przedstawiamy pytania jakie zadaliśmy Grupie oraz jej odpowiedzi.

Skąd pomysł na akcję?

Nasza grupa chce czystego miasta. Nie raz już odwiedzaliśmy drobne firmy rozklejające w Łodzi swoje ogłoszenia. Rozmawialiśmy, zwracaliśmy uwagę, informowaliśmy że w łodzi jest prawie 200 miejsc do bezpłatnego i legalnego wywieszania ogłoszeń. Ale to były zwykle małe lokalne firmy. Polkomtel jest bardzo bogatą firmą, która zdaje się jest w stanie zapłacić za legalne i drogie kampanie reklamowe. Stąd też nasz sprzeciw, że taka firma sięga po narzędzia reklamy godne wandali i brudasów.

Jak długo trwały przygotowania?

Przez około tydzień zbieraliśmy naklejki.

Ile osób brało udział w akcji?

Kilkanaście osób, które skrzyknęły się poprzez nasz panel dyskusyjny. Ale wiemy, że nie tylko my "coś robimy". W akcji oddawania vlepek może uczestniczyć każdy. Niemal w każdym mieście jest salon firmowy Polkomtela, i tam proponujemy oddawać zguby.

Gdzie mieści się filmowany salon Plusa i dlaczego wybraliście właśnie ten?

Piotrkowska 178/180. Bo to jest firmowy salon Polkomtela w Łodzi. Nie chcieliśmy narażać na nieprzyjemności prywatne firmy tylko współpracujące z Polkomtelem.

Dowiedz się więcej na temat: salon | firmy | gpo

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje