Naciągani na SMS-y

Operatorzy komórkowi, stacje telewizyjne, radiowe oraz tytuły prasowe codziennie atakują nas SMS-owymi konkursami. Okazuje się, że jest to świetny biznes w Polsce, tym bardziej, ze Polacy uwielbiają wysyłać wiadomości SMS.

Informacja na temat tego ile zarabia się na SMS-owych zabawach jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Telekomunikacyjni operatorzy oraz firmy obsługujące SMS-owe gry i zabawy nie ujawniają przychodów z tego tytułu broniąc się tajemnica handlową, ale mówią że to dobry biznes.

Reklama

Jak podaje internetowe wydanie gazety "Dziennik Gazeta Prawa" powołując się na wyliczenia ekspertów, Polacy na SMS-y Premium (czyli wiadomości SMS o podwyższonej opłacie) wydają rocznie od 800 mln do 1 mld zł i z roku na rok liczby te się zwiększają. Z nieoficjalnych informacji wynika, że z samej SMS-owej sondy w programie "Minęła 20" na antenie TVP Info stacja zarabia miesięcznie 10 tys. złotych.

Konkursami SMS-owymi jesteśmy atakowani codziennie z różnych stron, głównie przez rozgłośnie radiowe, stacje telewizyjne i czasopisma. Biznes z roku na rok staje się opłacalny, bo według różnych raportów Polacy plasują się w czołówce pod względem wysyłanych rocznie wiadomości SMS. O tym, że SMS-owe konkursy są popularne wśród Polaków mogą świadczyć także coraz częstsze przypadki wyłudzeń, na które nabierają się Polacy, a przed którymi przestrzegają sami operatorzy.

Także organizatorzy konkursów wymyślają różne mechanizmy, których celem jest zachęcenie nas do wysłania jak największej liczby wiadomości SMS o podwyższonej opłacie. Jeden z użytkowników Wykop.pl opisał m.in. SMS-owy konkurs Polsatu podczas walki Adamka z Gołotą. By odpowiedzieć na dwa pytania konkursowe (eliminacyjne i finałowe), użytkownik musiał na początek wysłać dwa pierwsze tzw. SMS-y puste (pierwszy to zgłoszenie do konkursu, drugi to wybór ewentualnej nagrody). Każdy SMS - 2,44 zł. Łącznie zabawa zakończyła się na czterech SMS-ach o łącznej wartości 9,76 zł.

Dowiedz się więcej na temat: stacje | Biznes | operatorzy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje