Megakontrakt Motoroli

The Hutchinson Whampoa Group oraz Motorola ogłosiły dzisiaj podpisanie kontraktu na dostawę urządzeń bezprzewodowych trzeciej generacji (3G). W ramach umowy, Motorola została wybrana przez Hutchinson na głównego dostawcę urządzeń 3G na ich kluczowe rynki, w tym Australię, Austrię, Włochy, Szwecję oraz Wielką Brytanię.

The Hutchinson Whampoa Group oraz Motorola ogłosiły dzisiaj podpisanie kontraktu na dostawę urządzeń bezprzewodowych trzeciej generacji (3G). W ramach umowy, Motorola została wybrana przez Hutchinson na głównego dostawcę urządzeń 3G na ich kluczowe rynki, w tym Australię, Austrię, Włochy, Szwecję oraz Wielką Brytanię.

Wartość umowy, według której obie firmy mają wspólnie pracować nad bezprzewodowymi rozwiązaniami komunikacji 3G przynajmniej do końca roku 2003, została oszacowana na ponad 700 milionów dolarów USA. Motorola zamierza rozpocząć dostawę urządzeń na początku trzeciego kwartału roku 2002. Jako lider technologii komunikacji bezprzewodowej, Motorola będzie ściśle współpracować z Hutchinson a także z ich przedstawicielami handlowymi z branży infrastruktury i twórcami aplikacji w celu dostarczenia konsumentom nowych, zaawansowanych technologii odpowiadających zapotrzebowaniom rynku.

Reklama

Urządzenia, oprócz obsługi aplikacji utworzonych przez inne firmy, będą miały stałe połączenie z Internetem i będą działały w systemach sieci bezprzewodowych GSM (Global Systems for Mobile Communication), GPRS (General Packet Radio Service) oraz UMTS (Universal Mobile Telecommunications Service). Urządzenia te będą bezprzewodowo łączyć systemy 2, 2.5 i 3G, zapewniając klientom odpowiedni zasięg, bez względu na położenie. Urządzenia będą obejmowały obsługę funkcji multimedialnych.

Wzory urządzeń 3G pozwolą klientom na korzystanie z wysokiej jakości bezprzewodowych usług multimedialnych przy doskonałej integracji głosu, danych, obrazów wideo oraz innych usług multimedialnych. Niektórzy konsumenci interaktywnych usług bezprzewodowych mogą oczekiwać, że dzięki komunikacji 3G będą mogli przeprowadzać następujące czynności: uzyskiwanie wiadomości

na żywo, muzyki na żądanie, przesyłania wiadomości multimedialnych, gier interaktywnych, stałego dostępu do specyficznych informacji z różnych dziedzin, zdalnego sterowania oraz bezprzewodowego e-handlu, co urzeczywistni pomysł interpersonalnej komunikacji multimedialnej. Dodatkowo, konsumenci mogą korzystać z pewnych usług w zależności lokalizacji aby znaleźć najbliższy bankomat (ATM), restaurację, czy aptekę lub aby otrzymywać informacje o sprzedaży u lokalnych handlowców.

Hutchison Whampoa jest działającym w Hong Kongu międzynarodowym konglomeratem z udziałem sięgającym około 43 miliardów dolarów US. Istniejąca od XIX wieku firma Hutchison należy także do grupy firm znanych jako Li Ka-shing, które wspólnie dysponują 15 proc. łącznej kapitalizacji rynku walorów giełdy w Hong Kongu. W roku 2000 ich łączny obrót (włączając wspólników) wyniósł ponad 10 mld USD, a łączne zyski netto osiągnęły około 4,4 mld USD.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy