Livebox TP nie dla Linuksa?

Czy użytkownicy innych systemów operacyjnych, niż tych stworzonych przez Microsoft, mogą liczyć na wsparcie infolinii neostrady tp?

Do redakcji Dziennika Internautów wpłynęło zgłoszenie dotyczące pomocy technicznej udzielanej przez Telekomunikację Polską. Jeden z Czytelników poinformował, że nie udało mu się na infolinii uzyskać wskazówek odnośnie instalacji modemu livebox na Linuksie. O komentarz poprosiliśmy rzecznika Grupy TP.

W liście od Czytelnika z 2 grudnia, możemy przeczytać:

"Kontaktowałem się dziś z infolinią pomocy technicznej neostrady tp. Chciałem prosić o pomoc w instalacji adaptera wifi na systemie operacyjnym Linux Mandriva. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, gdy Pani usłyszała magiczne słowo "Linux" poinformowała mnie, że nikt na infolinii technicznej nie pomoże mi w sprawie tego systemu! Czyli jeśli kogoś nie stać na Windowsa, to nie może liczyć na pomoc techniczną w zakresie liveboxa? Prosiłbym o przyjrzenie się tej sprawie".

Reklama

Dziennik Internautów poszukał informacji najpierw na stronie internetowej TP. Z dokumentu pt. Zakres wsparcia usług internetowych i multimedialnych infolinii technicznej tp 0 800 102 102 dowiedzieliśmy się, że specjaliści TP udzielają pomocy użytkownikom systemów operacyjnych:

- Microsoft Windows 98,

- Microsoft Windows 98SE,

- Microsoft Windows ME,

- Microsoft Windows 2000,

- Microsoft Windows XP,

- Microsoft Windows Vista (32 i 64 bit).

Dziennik Internautów zwrócił się od razu z prośbą o komentarz do rzecznika Grupy TP. Wojciech Jabczyński przesłał do redakcji następujące wyjaśnienie: "Livebox jest dedykowany do systemów Windows i dlatego nie możemy gwarantować, że będzie poprawnie współpracował z innym systemem operacyjnym. Dlatego nasi konsultanci mogą pomóc tylko w ograniczonym zakresie. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie skorzystanie przez klienta z infolinii Linuxa".

W rozmowie telefonicznej zapytano, czy TP zamierza wprowadzić do swojej oferty rozwiązania dedykowane innym systemom operacyjnym, rozszerzając przy okazji zakres udzielanej pomocy technicznej. Wojciech Jabczyński powiedział, że Telekomunikacja Polska nie omieszka poinformować użytkowników, jeśli oferta dostępnych urządzeń zostanie zmieniona.

Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy