Reklama

Komórki ratują życie

Rozwiązanie firmy Alcatel-Lucent pomaga operatorom przekształcić telefony komórkowe w urządzenia ratujące życie. System o nazwie Broadcast Message Center pozwala służbom ratowniczym błyskawicznie docierać z informacją do lokalnych społeczności.

Wykorzystując telefon komórkowy, który większość osób zawsze ma przy sobie - operatorzy mogą obecnie wspierać agencje rządowe w nawiązywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami. Dzięki temu mogą ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego. Dzięki nowemu rozwiązaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta, współpracującemu z inteligentnymi sieciami operatorów, miliony użytkowników telefonów komórkowych w ciągu kilku sekund mogą być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.

Reklama

Rozwiązanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rządowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w określonej lokalizacji. System umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych na obszarach różnej wielkości - od całego kraju po kilka przecznic. Dzięki temu platforma gwarantuje, że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

- Ponad 70 proc. ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego, dlatego jest to idealne urządzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie - powiedział Scott Ellison, wiceprezes ds. technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC. Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwiązaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeciążenia sieci towarzyszącego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, kiedy liczy się każda sekunda, a stawką jest bezpieczeństwo ludzi.

Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u największych operatorów na całym świecie dowodzą, że rozwiązanie Alcatela-Lucenta gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki temu służby zarządzania kryzysowego mogą szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa.

W praktyce

W sierpniu operator Sprint oraz Kalifornijska Agencja Zarządzania Kryzysowego poinformowali o wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach pilotażowego programu ochrony społeczeństwa, realizowanego w okręgu San Diego. W październiku dział centrum zarządzania kryzysowego na Florydzie poinformował o pilotażowym wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach projektu Komercyjnego Komórkowego Systemu Ostrzegania (Commercial Mobile Alert System - CMAS) w rejonie Tampa.

- Coraz większe poleganie ludzi na telefonach komórkowych, sprawia że operatorzy traktują strategicznie możliwość przekazywania krytycznych informacji, które muszą natychmiast dotrzeć do odbiorców w sytuacjach kryzysowych - powiedział Morgan Wright, wiceprezes działu globalnych rozwiązań komunikacyjnych o znaczeniu strategicznym Alcatela-Lucenta. Rozwiązanie Broadcast Message Center daje operatorom taką możliwość, dzięki czemu w czasie zagrożenia abonenci mogą odebrać wiadomość z ostrzeżeniem - dodał.

Jak to działa

Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencją zarządzania kryzysowego a siecią operatora. Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługujących abonentów na określonym obszarze geograficznym. Ostrzeżenia można wysłać do ściśle określonej grupy od biorców, np.:

- rezydentów na obszarach zagrożonych powodzią, pożarem, gwałtownymi opadami, wichurami itp.;

- studentów, wykładowców i rodziców, w celu ostrzeżenia ich o zagrożeniu na uczelni;

- osób i pracowników przebywających na lotnisku, w supermarkecie lub biurowcu, w celu ewakuowania ich z powodu nieszczelności instalacji gazowej lub znalezienia podejrzanej paczki;

- obywateli, w celu przekazania im informacji o porwaniu dziecka;

- osób poruszających się po ulicach, w celu ostrzeżenia ich o rozlaniu chemikaliów, wypadku drogowym lub zamknięciu ulicy.

Wiadomości tekstowe połączone są z wibracją o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłyszących lub niedowidzących użytkowników telefonów komórkowych. Mechanizm ułatwia operatorom zarządzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania, planowania i retransmisji, co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.

Można na tym zarobić

Elastyczność i skalowalność rozwiązania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych. Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskują alternatywny kanał marketingu targetowanego, przedsiębiorstwa i samorządy mogą skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi, a operatorzy mogą zaoferować abonentom dodatkowe usługi, stanowiące nowe źródła przychodu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje