iPad generuje 88 proc. tabletowego ruchu w sieci

iPad sprzedaje się jak ciepłe bułeczki od pierwszej chwili, w której pojawił się na rynku. W ostatnim kwartale w ręce klientów powędrowało ponad 11 milionów tabletów Apple, a kto wie czy liczba ta nie będzie jeszcze wyższa, gdy koncern z Cupertino podsumuje czwarty kwartał roku. Niesamowita popularność tego urządzenia sprawia, że jego posiadacze generują największy ruch w sieci spośród wszystkich tabletów.

Na Royal Pingdom opublikowano raport dotyczący właśnie korzystania z internetu przez użytkowników tabletów pracujących w oparciu o poszczególne systemy operacyjne na całym świecie. Bezwględnie dominuje tu iPad z 87,6 proc., wyprzedzając tym samym tablety z Androidem (10,9 proc.), WebOS - czyli HP TouchPad oraz BlackBerry OS - BlackBerry Playbook (po 0,7 proc.).

Reklama

Przy tym wszystkim należy zauważyć, że nie mamy dokładnych danych na temat sprzedaży tabletów z Androidem. Podczas gdy Apple zawsze podaje liczbę sprzedanych tabletów (ok. 40 milionów), tak Google jest z tym ciężko, bowiem nie monitoruje sprzedaży urządzeń poszczególnych producentów. Warto przypomnieć chociażby ostatnią wypowiedź Andy Rubina, w której stwierdził, że w ręce klientów powędrowało około 6 milionów urządzeń z dostępem do usług Google (zapewne bez dostępu też sprzedało się sporo).

Skoro już jesteśmy w temacie korzystania z internetu przez użytkowników tabletów warto wspomnieć, dla porównania, październikowe dane ujawnione przez firmę ComScore. Wtedy to podzieliła się podobnymi informacjami, dotyczącymi jednak nieco zawężonego obszaru, bowiem jedynie Stanów Zjednoczonych. Z tamtego raportu wynikało, że w USA 95,5 proc. tabletowego ruchu w sieci należy do iPada.

A jak się to ma do korzystania z sieci biorąc pod uwagę zarówno komputery, jak i tablety? Poniższa grafika daje do zrozumienia, że tablety to dopiero wschodzący trend, który na chwilę obecną nie ma za dużo do powiedzenia w tym temacie (ale nie ma się co dziwić, rynek dopiero się rozwija, istnieje ledwie niecałe dwa lata).

Jestem bardzo ciekawa jak podobne zestawienia będą się prezentowały w kolejnych latach. Nie dość, że będziemy obserwowali wzrost liczby dostępnych tabletów, a co za tym idzie - rozwój rynku - to na pewno coraz więcej osób będzie się przekonywało do tego typu sprzętu, dając producentom jeszcze większe pole do popisu.

Dowiedz się więcej na temat: iPad | apple

Reklama

Reklama

Reklama