Indie nie chcą Nokii

Jeszcze pod koniec ubiegłego roku udział Nokii w rynku telefonów komórkowych w Indiach wynosił 54 procent. Firma badawcza IDC podaje, że w czerwcu bieżącego roku spadł do 36,6 procent. Nokia twierdzi, że dane są nieprawdziwe.

Według "India Times", spadek udziałów w rynku można tłumaczyć "niedostosowaniem do niezwykle szybko zmieniających się preferencji konsumentów". Raport IDC wskazuje firmy, które skorzystały na spadku popularności Nokii - są to indyjscy producenci Micromax, Spice, Karbon oraz Lava, których udział w rynku wynosi już 33 procent.

Przedstawiciele Nokii kwestionują wiarygodność raportu IDC. Prezes indyjskiej Nokiir D. Shivakumar powiedział: "Dane są nieprawdziwe. Nokia nadal świetnie daje sobie radę we wszystkich segmentach rynku." Shivakumar uważa, że dane dotyczące liczby dostarczonych, a nie sprzedanych komórek, nie są miarodajne. Przedstawiciel IDC, Vishaal Bhatnagar, zapewnia, że dane są prawdziwe i podkreśla doświadczenie firmy: "W Indiach działamy w tej branży od sześciu lat, zaś na świecie - od dziesięciu."

Reklama

Jeszcze dwa lata temu udział Nokii w rynku Indyjskim wynosił 70 procent.

Anna Piwnicka

Źródło informacji

gizmodo.pl
Dowiedz się więcej na temat: Indie | Nokia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy