Google żąda od Microsoftu pieniędzy za każdy sprzedany Surface

Sprzedaż Microsoft Surface nie daje producentowi powodów do zadowolenia. Teraz okazuje się, że wpływy mogą być jeszcze niższe, w czym chce “pomóc” Google.

Microsoft pobiera opłaty licencyjne od większości producentów Androidów, a te generują więcej przychodów niż sprzedaż urządzeń z systemem Windows Phone. Jedynym ważnym producentem, który nie chce ugiąć się pod presją giganta z Redmond, jest Motorola, za którą stoi sam Google. Co ciekawe, firma ta nie tylko się broni w sądach, ale również co chwilę atakuje rywali na tym samym polu, mając w zanadrzu spore portfolio patentów i własnych rozwiązań.

Reklama

Spór Microsoftu z Motorolą do tej pory skupiał się głównie na technologiach wykorzystywanych w systemie Windows i konsoli Xbox 360. Google jednak nie odpuszcza i planuje zarobić na nim jeszcze więcej. Do sądu federalnego wpłynął wniosek, w którym Motorola żąda, aby sędzia prowadzący sprawę przy kalkulacji odszkodowania brał pod uwagę nowe i przyszłe produkty korzystające z jej patentów.

Jest o co walczyć, ponieważ końcowa kwota zadośćuczynienia wyliczona zostanie nie tylko na podstawie ilości sprzedanych urządzeń (wliczając tablet Surface oraz pierwszy smartfon, nad którym Microsoft prawdopodobnie pracuje), ale również w odniesieniu do znaczenia danego patentu w produkcie końcowym. Na chwilę obecną spór z Microsoftem obejmuje rozwiązania takie, jak łączność WiFi czy standard kodowania sekwencji wizyjnych H.264/AVS (konkurencyjny do WMV).

Według propozycji Motoroli opłata licencyjna za każdy produkty, w którym wykorzystywane są patenty zakupione przez Google Inc., wynosiłaby 2,25 proc. końcowej ceny urządzenia. W skali roku mogłoby to dać łącznie ponad 4 mln dol., na co nie chce przystać Microsoft. Na korzyść MS przemawia jednak fakt, że za podobny zestaw patentów od pozostałych uczestników rynku mobilnego Motorola żąda znacznie mniej.

Adrian Banasik

komórkomania.pl


Dowiedz się więcej na temat: Motorola | Google | Microsoft | Surface | Android

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje