Era pozostanie Erą?

Prezes T-Mobile wykluczył, by Era miała zmienić się w T-Mobile. Powodem jest jej zbyt silna pozycja na polskim rynku.

Na świecie panuje obecnie tendencja, by ujednolicać nazwy marek w różnych krajach, jeśli dotyczą tych samych produktów czy usług. Szczególnie widoczne jest to na rynku telefonii komórkowej. Główni gracze na europejskim rynku - Orange, T-Mobile oraz Vodafone - dokonali tzw. rebrandingu w części krajów, gdzie przejmowali lokalnych operatorów.

Zmiana marki to jednak operacja niezwykle skomplikowana, kosztowna i nie gwarantująca sukcesu. Sytuacja jest tym trudniejsza im bardziej znana na lokalnym rynku jest pierwotna nazwa operatora. W 2005 roku doszło do pierwszej i na razie jedynej poważnej zmiany marki - Idea zastąpiona została marką Orange, co było wynikiem przejęcia Grupy Telekomunikacji Polskiej przez francuską grupę France Telecom.

Reklama

Jednak już w 2004 roku spekulowano, kiedy Plus zmieni się w Vodafone, a Era w T-Mobile. Było to bowiem uważane za pewnik. Ostatnio jednak można usłyszeć głosy, że do żadnej zmiany nie dojdzie, gdyż polskie marki są zbyt cenne. W rankingu najcenniejszych polskich marek Era plasuje się na 6 miejscu, Plus natomiast na 8. Pytanie więc, czy zainwestowane czas i pieniądze warte są w tym momencie wyrzucenia w błoto.

W listopadzie ubiegłego roku prezes Polkomtela, operatora sieci Plus, Jarosław Bauc stwierdził, że do zmiany nazwy na Vodafone nie dojdzie. Jednym z powodów może być fakt, że brytyjski operator nie posiada odpowiednio dużego pakietu udziałów w Polkomtelu.

W grudniu 2008 roku Klaus Hartmann, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora Ery, poinformował, że marka ta zniknie z rynku i zastąpiona zostanie przez T-Mobile. Podczas Światowego Kongresu Telefonii Komórkowej można było jednak usłyszeć coś innego.

Prezes T-Mobile - Hamid Akhavan - stwierdził, że Era jest zbyt silną marką i nie zniknie z polskiego rynku. Dodał, że zmiana taka musi być zawsze uzasadniona biznesowo i jest przeprowadzana, gdy marka lokalna jest słaba.

W obliczu ostatnich wypowiedzi szefów telekomów można oczekiwać, że jeszcze przez długi czas Orange będzie jedyną globalną marką obecną w Polsce.

Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: Orange | Plus | T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy