Reklama

760 zł kaucji przy zakupie komórki

Od 3 października operatorzy telefonii komórkowej wprowadzą kaucję w wysokości 760 zł przy zakupie nowego telefonu, o ile klient nie zgodzi się na weryfikację swojej zdolności płatniczej. Poinformowali o tym w środę podczas wspólnej konferencji prasowej przedstawiciele PTC, Polkomtela i Centertela.

"Zgoda na weryfikację wiarygodności płatniczej oznacza możliwość sprawdzenia przez operatora, czy Klient wywiązał się ze wszystkich dotychczasowych zobowiązań względem pozostałych operatorów, czyli czy nie nastąpiło rozwiązanie umowy o świadczenie usług przez innego operatora ze względu na zaprzestanie regulowania płatności, a także czy nie nastąpiło zgłoszenie utraty dokumentów potwierdzających tożsamość" - czytamy w oficjalnym komunikacie, rozsyłanym w imieniu trzech operatorów przez biuro prasowe Idei Centertel. "W przypadku braku zgody na weryfikację, klient zostanie poproszony o wpłatę kaucji w wysokości 760 złotych, która, w zależności od decyzji Klienta, zostanie rozliczona w ramach świadczenia usług bądź zwrócona po upływie okresu ustalonego przy zawarciu umowy. Wymóg kaucji będzie dotyczył w praktyce niewielkiej grupy klientów, gdyż jej wprowadzenie służy jedynie minimalizacji skali oszustw i nadużyć powodowanych przez nieuczciwych kontrahentów".

Reklama

- Kaucja, która stanowi równowartość najniższego wynagrodzenia, będzie zwracana po sześciu miesiącach - powiedział Jacek Kalinowski, rzecznik Centertela. - Operatorzy chcą w ten sposób zabezpieczyć się przed nieuczciwymi klientami, gdyż ich straty z powodu niepłaconych rachunków wynoszą 60 mln zł miesięcznie, z czego 20 mln zł to ewidentne oszustwa - dodał.

Operatorzy uważają, że przepisy ustawy o ochronie danych osobowych utrudniają im pracę. - Zdarza się, że ktoś kupuje u nas komórkę i celowo nie płaci rachunków - tłumaczy rzecznik prasowy Polkomtela Janusz Kamiński. - Po trzech miesiącach wyłączamy mu telefon, ale natychmiast przenosi się do konkurencji, gdzie robi dokładnie to samo. Gdybyśmy mogli ostrzegać się nawzajem przed dłużnikami, zaoszczędzilibyśmy sporo pieniędzy.

Jedynym sposobem zmuszenia nieuczciwych kliebtów do zapłaty jest dochodzenie należności w sądzie. Operatorzy kierują miesięcznie ok. 15 tys. pozwów, ale sprawy trwają zbyt długo, nawet kilka lat.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: komórki | operatorzy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje